תנאי הזכאות להחזר מס על תרומות
רשות המיסים מגדירה סכומי מינימום ומקסימום התרומה המוכרים לצורך החזרי מס. בשנת 2020, למשל, נקבע המינימום ב-190 שקלים, והמקסימום ב-9,350,000 מיליון שקלים, במהלך שנת מס. זיכוי זה לא יוענק על סכומים העולים על 30% מסך ההכנסה החייבת במס או על סכום של עד 9 מיליון שקלים, הנמוך מביניהם.
להעצים את תמיכת הציבור בעמותות, החוק מאפשר גם "מיקרו תרומות" החל מ-15 שקלים בחודש, תוך כדי הבטחה שבסוף השנה יינתן החזר מס, כל עוד הסכום הכולל מגיע למינימום הנדרש.
איך מקבלים את ההחזר?
על מנת לקבל החזר מס על תרומות, יש לעמוד בכמה תנאים:
1. לשלם מס הכנסה על ההכנסה משכר (במידה ומדובר בבני זוג, לפחות אחד מהם)
2. התרומה צריכה להיות למוסד ציבורי מוכר על ידי רשות המיסים כזכאי להטבת מס.
3. יש לשמור על הקבלה שניתנה בתמורה לתרומה.
4. דרושה הגשת בקשה להחזר מס לרשות המיסים.

1 צפייה בגלריה
החזרי מס על תרומות
החזרי מס על תרומות
החזרי מס על תרומות
(צילום: PEXELS)

האם כל תרומה מזכה בהחזר מס?
לא כל התרומות מזכות בהחזר מס. יש לבדוק במיוחד שהמוסד אליו תרמתם עומד בתנאים שנקבעו בסעיף 46 לפקודת מס הכנסה. חשוב לוודא כי הקבלה שקיבלתם מהמוסד היא בעלת תוקף לצורך קבלת החזר המס.
כיצד להבטיח את קבלת ההחזר?
מכיוון שלמס הכנסה יש לעיתים טעויות בקליטת הקבלות בגין התרומות ובכדי להבטיח קבלת מלוא ההחזר, יש לפנות למומחים בתחום המס, כגון חברות המתמחות בנושא. חברות אלו יכולות להקל על התהליך ולדאוג שתקבלו את ההחזר המס במלואו.
סיכום
חוק החזרי מס על תרומות הוא כלי חשוב המעודד תרומה לעמותות ולמוסדות ציבוריים. בעזרת תכנון נכון ושמירה על התנאים הנדרשים, כל אזרח יכול לתרום לחברה וגם ליהנות מהטבות מס משמעותיות.
התהליך של בדיקה וקבלת החזרי מס יכול להיות מורכב ודורש הבנה מעמיקה בתחום המס. בהתחשב בחשיבות הנושא, פנייה לחברה מקצועית, המתמחה בהחזרי מס, היא לא רק מומלצת אלא גם יעילה.
קרבי מתהדרת ביותר מ-30 שנות ניסיון בעולם החזרי המס. בעזרת צוות המורכב ממומחים בתחום המס, אנו מבטיחים לספק לכם שירות איכותי ומקצועי. תוך שימוש בידע המקצועי הרחב שלנו, נדאג לאופטימיזציה של הזכויות שלכם מול רשויות המס, ונשאף להבטיח כי תקבלו את המקסימום האפשרי מההחזר שמגיע לכם.

מוגש מטעם kravi