במאמר זה ניתן כמה טיפים וטריקים לעיצוב מטבח קטן שיעשו שינוי גדול.
מקסימום אחסון עם ריהוט רב תפקודי
כשיש מטבח קטן, אחסון הוא המפתח. אחת הדרכים למקסם את האחסון היא באמצעות השקעה בריהוט רב תפקודי. לדוגמה, אי למטבח עם ארונות ומדפים מובנים יכול לשמש גם כאזור עבודה, מקום אחסון ואפילו שולחן אוכל. ניתן להשתמש בשולחן צמוד קיר או שולחן מתקפל לסעודה ולאחר מכן לקפל ולאחסן אותו כאשר אינו בשימוש. חשוב לחפש רהיטים שיכולים לשרת מספר מטרות כדי להפיק את המרב מחלל המטבח.
התקנת מדפים פתוחים
במטבח קטן, כל סנטימטר של מקום נחשב. לכן חשוב לנצל את החלל האנכי עד כמה שאפשר. התקנת מדפים פתוחים במקום ארונות סגורים יכולה לעזור למקסם את המרחב האנכי לאחסון כלים, כוסות וכלי מטבח חיוניים אחרים. מדפים פתוחים אפשר לעצב בחומר שונה מיתר חזיתות המטבח ולקשט בעציצים, מכשירי חשמל דקורטיבים ועוד.

2 צפייה בגלריה
עיצוב מטבח
עיצוב מטבח
עיצוב מטבח
(צילום: באדיבות תכלת מטבחים)

שימוש בצבעים בהירים כדי לגרום לחדר להיראות גדול יותר
צבעים בהירים לרוב יגרמו לחלל להיראות גדול ופתוח יותר. כאשר מעצבים מטבח קטן, מומלץ לבחור בצבעים בהירים. מטבח אפור, שמנת ולבן בהיר הם כולם אפשרויות נהדרות ליצירת תחושה של חלל גדול ומרווח. אם תרצו להוסיף קצת צבע, אפשר לצבוע קיר בולט במטבח או להוסיף פריטים קטנים כמו כלי מטבח, ואזות, עציצים, גופי תאורה ועוד.
שלבו פתרונות אחסון חכמים
אחסון, אחסון אחסון! כבר בשלב התכנון והעיצוב חשוב למצוא פתרונות אחסון חכמים המנצלים את כל החלל בצורה הטובה ביותר. לדוגמה, ארונות נשלפים ומגירות יכולים לעזור למקסם את האחסון במקומות צרים. ארגונית נשלפת בארון פינתי יכול להקל על הגישה לפריטים שאחרת יהיה קשה להגיע אליהם. ארון צד צר לצד המקרר למגב, מטאטא וכו'. רצועות מגנטיות על הקיר מעל השיש יכולות להחזיק סכינים וכלי מתכת אחרים, וגם לפנות מקום במגירה.
בחירה במכשירי חשמל קומפקטיים
כאשר מעצבים מטבח קטן, חשוב לבחור במכשירי חשמל קומפקטיים שלא תופסים הרבה מקום. לדוגמה, מדיח כלים בינוני שיכול להיכנס מתחת לשיש, או מקרר צר יכול להיכנס לחלל צר. תנור וכיריים קומפקטיים יכולים גם לעזור למקסם את המקום במטבח קטן. יש לא מעט מכשירי חשמל שתוכננו במיוחד עבור מטבחים קטנים כדי להבטיח התאמה מושלמת.
שימוש באור טבעי
אור טבעי יכול לגרום למטבח קטן להרגיש גדול ופתוח יותר. אם אפשר, מומלץ להוסיף חלון או צוהר למטבח כדי להכניס אור טבעי. אם זו לא אופציה, נסו למקסם את האור הטבעי שכבר קיים על ידי שימוש אלומיניום בהיר או וילונות בהירים ושקופים.

2 צפייה בגלריה
עיצוב מטבח
עיצוב מטבח
עיצוב מטבח
(צילום: באדיבות תכלת מטבחים)

הוספת משטחים מחזירי אור
משטחים רפלקטיביים, כגון מראות והדגשים מתכתיים, יכולים לגרום למטבח קטן לנצנץ ולהאיר. ניתן להוסיף מראות או לבחור בגופי תאורה וארונות העשויים ממתכת. הנגיעות הקטנות הללו יכולות לעזור להחזיר אור ולגרום לחדר להרגיש מואר ומרווח יותר.
לסיכום, כדי ליצור מטבחים מעוצבים קטנים ופרקטיים בלי לותר על סגנון עיצובי ידרוש יצירתיות ותכנון קפדני. על ידי מיקסום מקומות האחסון עם ריהוט רב תפקודי, ניצול שטח עם מדפים פתוחים ושימוש בצבעים בהירים אפשר לעשות שינוי גדול כשהמטרה העיקרית היא שהמטבח הקטן יראה גדול עד כמה שאפשר. לכן, הטיפ האחרון שלנו הוא לנסות לא להעמיס על המטבח. השתמשו רק בציוד שהכרחי לתפקוד המטבח,ואל תעמיסו על האזורים הפתוחים באקססוריז וקישוטים.

מוגש מטעם: תכלת מטבחים