כללים לבית נקי
זה לא סוד שכל בית דורש תחזוקה שוטפת. ניקוי אבק ולכלוך מהריהוט, הקירות, המדפים והשטיחים. ניקוי קבוע משמר גם את מראה הרצפה. כאשר יש אבק או פירורים על הריהוט הוא יגיע בסופו של דבר לרצפה עם כל תנועה קלה. לכן, שמירה על רצפה נקייה מתחילה בראש ובראשונה בתחזוקה קבועה של שאר פריטי הריהוט. בהקשר הזה גם חשוב להדגיש כי, כאשר מבצעים ניקוי יסודי לבית, מתחילים בניקוי כללי ורק בסוף מגיעים אל ניקוי רצפה.
רגע לפני הניקוי
אחרי שדאגתם לניקוי הספות, הכיסאות והארונות אל תמהרו לשפוך מים על הרצפה. ראשית מומלץ לשאוב או לטאטא אותה ביסודיות. רק כך המים לא יכניסו את הלכלוך בין החריצים. לאחר שהרצפה נקייה מאבק ולכלוך אפשר לעבור לפעולת השטיפה. בשלב הזה חשוב להבין באילו חומרים מותר לשטוף את חיפוי הרצפה שלכם.

1 צפייה בגלריה
ניקוי רצפה
ניקוי רצפה
ניקוי רצפה
(צילום: pixabay)

סוג חיפוי הרצפה משפיע על בחירת החומר הנכון
ניקוי רצפה ותחזוקתה יכולים להשתנות מבית אחד למשנהו. שטיפה של פרקט אינה דומה לשטיפה של מרצפת שיש או גרניט פורצלן. לכל חיפוי יש את הייחודיות שלו ולכן חשוב להתאים אליו גם את חומרי הניקוי.
רצפת פרקט- כאשר רצפת הבית מחופה בפרקט עץ מכל סוג שהוא, אין לשפוך עליו מים. המים עלולים לחדור פנימה ולפגום בחלקיו. לכן, הדרך הנכונה ביותר לנקות פרקט היא באמצעות מטלית לחה בלבד. אפשר להוסיף מעט חומר ניקוי המיועד לפרקט.
רצפת קרמיקה ורצפת גרניט פורצלן- מרצפות רבועות בגדלים שונים שניתן למצוא בבתים רבים. ניתן לנקות אותן בקלות עם מים ושלל חומרי רצפה זמינים. רצוי להימנע מחומרים המכילים וקסולין היוצר שכבה שומנית ומתקבל מראה מוכתם ולא אחיד.
רצפת שיש- רצפה העשויה משיש נחשבת לעדינה. במקרה הזה אסור להשתמש בחומרים המכילים כל סוג של חומצה. לרצפות שיש יש חומרים ייעודיים המשמרים את הברק הטבעי ואת המראה הייחודי והיוקרתי שלהן. כשמקפידים על ניקוי נכון ניתן לדחות את הפוליש המקצועי הנדרש אחת לתקופה.
רצפת טרצו- המרצפות הקטנות והמנומרות שאותן ניתן למצוא בבתים ישנים יחסית. הן עשויות מבטון וחצץ וזה מה שמקנה להן את המראה הגרגרי המנומר. את הרצפות האלו ניתן לנקות עם חומרי ניקוי רגילים וכדי להחדיר להן ברק לאחר הניקוי היסודי ניתן לעבור עליהן עם מטלית יבשה ספוגה בחומר פוליש.
כל מה שצריך לניקוי רצפה מהיר ויעיל
כאמור, פעולת ניקוי פשוטה מאד. לאחר שהצטיידתם בחומר המתאים נדרש רק סמרטוט איכותי מגב רחב ומים חמימים. כשמדובר ברצפת פרקט הקפידו על סמרטוט לח בלבד וסחטו ממנו היטב את הנוזלים. המים החמימים ימיסו שאריות לכלוך שנדבקו לרצפה והחומר ישלים את פעולת ההברקה. בניקוי רגיל מספיק לעבור פעמיים בלבד על כל השטח. כשהרצפה מלוכלכת מאד אפשר לשפוך מים עם חומר מתאים ולגרוף. (לא על רצפת פרקט) או לנגב מספר פעמים עם סמרטוט שטוף ונקי. בניקוי יסודי במיוחד אפשר לקות לפני הניקיון עם מברשת וחומר את חריצי המרצפות (הרובה) ולהסיר את הלכלוך שהצטבר.

מוגש מטעם: ניקול