השמות הפופולריים ביותר בישראל
שמות פופולריים משתנים באופן תדיר ותלויים רבות בטרנדים, באופנות, בידוענים ובמובילי דעות בתחומים רבים. כאשר זכתה לימור שריר בתואר מלכת היופי של ישראל לשנת 1973, זוגות רבים החליטו לבחור בשם לימור עבור בנותיהם, או שמות לבנים פופולריים בשנים האחרונות הם עומר על־שם עומר אדם או עידן כמו עידן עמדי, עידן רייכל ועידן יניב.
אם רוצים לבחור שם פופולרי שייצג את האופנה והלך הרוח העכשוויים, ניתן לבחור אותו מבין שמות מובילי הדעה בתחום הקרוב לליבכם.
שמות מסורתיים שלא נס ליחם
יש שמות לבנות שלעולם יישארו בתודעה וברשימת השמות הפופולריים, ולו רק כיוון שהם מייצגים מסורת, מייצגים את "ישראל היפה", "ישראל של פעם". שמות שנבחרו בשנות החמישים, שנות התשעים ושנות האלפיים, וייבחרו גם בעתיד.
בקטגוריה זו ניתן למצוא שמות כמו תמר, יעל, מיכל ונטע עבור בנות, ונדב, עופר, ירון וגלעד עבור בנים.
באותה קטגוריה ניתן להכניס גם שמות תנכיים ומקראיים שגם הם יישארו כאן לעוד שנים רבות כמו יוסף, משה, אבנר ואביתר ולעומתם אביגיל, רחל, הודיה או הדס.

1 צפייה בגלריה
שמות לתינוקות
שמות לתינוקות
שמות לתינוקות
(צילום: pexels)

שמות לפי תחומי עניין
יש משפחות אשר יעדיפו לבחור שמות מן הטבע, שמות של בעלי חיים, שמות יוניסקס או שמות שמתחילים באות הראשונה של אחד או שני בני הזוג או שם המשפחה. ניתן לבחור שמות בהתאם למכנה משותף כלשהו שמייצג את אופי המשפחה או מעיד על העדפותיה.
משפחה מטיילת וחובבת טבע תוכל לקרוא לילדים בשמות מעיין, נבו ורותם שכל אחד מהם אומנם לקוח מתחום שונה, מים, הרים וצמחים, אך כולם מעידים על אהבתם לטבע. משפחה אחרת ששם המשפחה הקודם של האם היה שחר, ניתן לבחור בשמות כגון שיר, שליו, שרון או שקד או לחלופין אור, נוגה ברקאי ואפילו השם שחר עצמו.
משפחה חובבת ים ומים תוכל לקרוא לילדים בשמות כגון פלג, גל, חופית, אלמוג או יובל ואילו משפחה מוזיקלית תוכל לבחור שמות כגון צליל, מיתר, שירה או סול.
המפתיעים שאינם הולכים בתלם
תמיד נשארת האפשרות לבחור שמות שעוד לא חשבו עליהם קודם, שמות שאין חשש כי יהיו שניים מהם בגן או בבית הספר. כיוון שכאן השמיים הם הגבול, נציין רק כמה שמות ייחודיים שטרם נמצא אדם נוסף בעל אותו שם.
השחקנית גווינת' פלטרו ובעלה לשעבר המוזיקאי כריס מרטין בחרו לילדתם את השם "אפל" אשר משמעותו תפוח ואילו טום קרוז ואשתו לשעבר בחרו בשם "סורי" לביתם, איל גולן ודניאל גרינברג קראו לביתם "מיאל" מצרפתית שמשמעותו הוא דבש.
בחירת השם לתינוק שבדרך אינה משימה פשוטה ולעיתים אף עשויה לקחת תשעה חודשים. לכל זוג יש את הדרך הייחודית שלו להגיע להסכמות ולהחלטות, ובחירת שם לתינוק אינה שונה בהיבט זה.
כיוון שהשם ילווה את התינוק ואת הוריו במשך כל ימי חייהם, רק הם צריכים להחליט עליו, לאהוב אותו ולהבין את משמעותו עבורם.

מוגש מטעם: האגיס