רגע, איך עובד מכשיר שמיעה?
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, קיימת שורה רחבה של מכשירי שמיעה שונים, המיועדים לשימושים שונים, גילאים שונים וכיוצא בכך. תוכלו לפגוש במכשירים זעירים וקטנים במיוחד אשר נסתרים בתעלת האוזן, עד למכשירים גדולים שממוקמים מאחורי האוזן ומתחברים לאוזנייה. יחד עם זאת, חשוב לציין כי בעידן המודרני של היום, קיים מגוון רחב של טכנולוגיות שונות, לצד חברות שונות המספקות מכשירי שמיעה מסוגים שונים. זאת בעוד כי מכשירי שמיעה בטכנולוגיה הדיגיטלית מעניקים למטופלים השונים את האפשרות ליהנות מכיוון מדויקת יותר, בהתאם לעקומת השמיעה וכן גם בהתאם למצבי האזנה מגוונים. יחד עם זאת, חשוב לציין כי כל מכשיר שמיעה כולל בתוכו מיקרופון שכל תפקידו הוא לקלוט את צלילי הסביבה, לצד מגבר שמגביר את עוצמת הצליל שנכנס, ורמקול ששולח את הצלילים השונים ישירות אל תוך האוזן של המטופל וכמובן - סוללה שדואגת לספק אנרגיה לאותם רכיבים טכנולוגיים.
1 צפייה בגלריה
מכשירי שמיעה
מכשירי שמיעה
מכשירי שמיעה
(צילום: Freepik)

אז איך בוחרים מכשירי שמיעה?
קודם כל, חשוב לציין כי כל סוג של מכשיר יתאים לאדם שונה בהתאם למספר פרמטרים שונים ומגוונים, ביניהם:
• קושי בשמיעה - בדרך כלל, כאשר מדובר על ירידות קלות עד ירידות בינוניות ברמת השמיעה, הבחירה האידאלית תהיה המכשיר התוך אוזני, או לחילופין המכשיר בהתאמה הפתוחה, בעוד כי המכשיר הממוקם מאחורי האוזן מתאים בעיקר למצבים חמורים יותר של קשיים רציניים בשמיעה.
• תפקוד מוטורי - פרמטר נוסף יהיה רמת התפקוד המוטורי של המטופל שכן, עליכם לזכור כי ישנו הצורך להכניס ולהוציא את המכשיר מהאוזן על מנת למקם את הסוללה הזעירה.
• המצב הרפואי של האוזן - פרמטר אחרון וחשוב לא פחות שחשוב לקחת בחשבון יהיה לבדוק את המצב הרפואי של האוזן ובמילים אחרות, האים ישנה נטייה לדלקות, האם ישנה הפרשה מוגברת של שעווה וכיוצא בכך.
בשורה התחתונה, בחירה של מכשירי שמיעה היא בחירה שעשויה להיראות מורכבות וסבוכה במיוחד, אך בעת בה לוקחים בחשבון את כלל הפרמטרים השונים, הרי שמטלת הבחירה הופכת לפשוטה יותר ויותר. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי באמצעות ייעוץ והכוונה של אנשי מקצוע מנוסים, הרי שתוכלו למצוא את הבחירה האידיאלית עבורכם, בכל גיל אפשרי. כמו כן, לא פעם היצע האפשרויות הנרחב מעורר בלבול בקרב המטופלים השונים שכן, במידה וגם אתם מרגישים שאינכם יודעים מאיפה להתחיל, ההמלצה שלנו תהיה לפנות לצוות המקצועי של חברת אופקים עוד היום!


מוגש מטעם מטעם אופקים