על אף החשש המובן, מקרים כאלו ממש לא צריכים להרתיע אותך מלממש את החלום שלך. עם ההדרכה הנכונה ומידה ראויה של זהירות, ניתן למצוא איש מקצוע שיהווה עבורך בעל ברית אמיתי ויסייע לך לנווט באי הוודאות שמאפיינת השקעות נדל"ן בחו"ל. רנקו מעמידה לרשותך פלטפורמה דיגיטלית נוחה ונגישה שתחבר אותך לאנשי מקצוע מובילים בתחומם, עם רקורד הצלחות ומוניטין רב שנים. אז כיצד נדע שמצאנו את המלווה הנכון? כאן נבחן כמה מהנקודות שחשוב לקחת בחשבון.
לשם מה בעצם נדרש לי מלווה השקעות?
חשוב שנדע, כאשר יוצאים להשקעות נדל"ן בחו"ל, ישנם פערים רבים שיהיה עלינו להשלים. יהיה עלינו להכיר את החקיקה המקומית, ניואנסים תרבותיים ואת מגמות השוק. איש מקצוע שמכיר את שוק הנדל"ן במדינת היעד, יכול לספק לך ידע מקצועי יקר ערך והדרכה חשובה. המלווה שלך מבין לעומק את הדינמיקה של השוק ויידע לזהות בקלות מכשולים חוקיים או מלכודים פוטנציאליים באפיקי השקעה שונים. בנוסף, איש מקצוע מוסמך יוכל לסייע לך בביצוע בדיקת נאותות יסודית, ניהול משא ומתן על עסקאות, טיפול בניירת והבטחת עמידה בתקנות המקומיות. כל עוד בחרת באיש מקצוע אמין, יעמוד לרשותך גורם שאמון על ההגנה על האינטרסים שלך וממקסם את פוטנציאל ההשקעה.

1 צפייה בגלריה
השקעות
השקעות
השקעות
(צילום: freepik)

אז איך בוחרים מלווה השקעות אמין?
מלבד העובדה שכלל רצוי למזער סיכונים באמצעות פיזור השקעות וכמו שבהשקעות במניות לרוב תתייעצו עם יועץ השקעות, טוב הדבר גם בהשקעות נדל"ן. ככל שהשתכנעת שהשקעות מסוג זה לא עושים לבד ובחרת לצמצם סיכונים ולהסתייע באיש מקצוע, אלו כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון.
להגדיר תקציב ברור מראש
הערכת היכולת הפיננסית שלך וקביעת תקציב הגיוני תאפשר לך לצמצם מראש אפשרויות ולהגיע לאיש המקצוע עם טווח ברור של נכסים ומדינות יעד שבכוונתך לבחון. הטווח הזה יסייע לך גם לצמצם את אנשי המקצוע הפוטנציאליים לאלו שמתמחים באפיקי ההשקעות הרלוונטיים.
אמינות נמדדת במוניטין בשטח
חשוב לבצע מחקר מעמיק על כל אחד מהמלווים ולבחון איזה מן שם הם משאירים אחריהם. קבוצות פייסבוק, פורומים, ביקורות גוגל ועמודי הדירוג באתר רנקו יאפשרו לך לאסוף מידע חיוני, חוויות מלקוחות עבר והתרשמויות ממקור ראשון שיסייעו לך לקבל החלטה מושכלת.
לא לקבל שום החלטה לפני שיחת ההיכרות
חשוב לא לוותר על הפגישה הפרונטלית. מפגש כזה יאפשר לך לא רק להעריך את הידע המקצועי של המלווה שלך, אלא את התקשורת והכימיה. מומלץ להכין רשימת שאלות ולהעריך עד כמה התשובות שניתנות מניחות את דעתך ומשרות בך ביטחון. אלו כמה שאלות שכדאי לכלול ברשימה כזו:
● כמה שנות ניסיון יש לך בליווי משקיעי נדל"ן בחו"ל?
● אשמח לקבל דוגמא לעסקה מוצלחת שדומה לשלי מהזמן האחרון.
● עד כמה מוכרות לך החקיקה והרגולציה במדינת היעד בתחום הנדל"ן?
● באילו אסטרטגיות המשרד שלך נוקט כדי להפחית סיכונים בהשקעות?
נורות אזהרה שכדאי לשים אליהן לב
משקיעים רבים שנפלו קורבן לעוקץ, מבינים בדיעבד שהיו סימני אזהרה לכל אורך הדרך. ככל שנשכיל לזהות אותם מבעוד מועד, נוכל להימנע מעוגמת נפש גדולה. לאורך כל תהליך קבלת ההחלטות שלך, אלו כמה נורות אזהרה שכדאי לברוח מהן כמו מאש.
הבטחות לא מציאותיות
תשואה גבוהה בהרבה מהממוצע בשוק או מחירי נכסים נמוכים באופן חשוד הם סימן האזהרה המובהק ביותר. פוטנציאל הרווח הלא מציאותי הזה עלול להתגלות כקאץ' מפתיע שהופך את ההשקעה כולה ללא כדאית או במקרה הגרוע יותר, כתרמית מוחלטת. אנשי מקצוע אמיתיים יספקו ציפיות ריאליות בהתאם לתנאי השוק. התשואה המקסימלית שנוכל להפיק מנדל"ן למגורים או תיירות, הוא עד 15% לשנה, וגם זה נתון גבוה מאוד ולא שגרתי. איש מקצוע שיבטיח מספרים גבוהים מאלו אמור לעורר בנו חשד.
חוסר שקיפות
איש המקצוע אינו שש לשתף אותך ברקורד המקצועי שלו? אינו מספק מדרג מחירים ועמלות ברור? חשוב שנצעד בזהירות. מלווים בעלי מוניטין הצלחות יתלהבו לשתף אותנו בידע הזה ויספקו מידע בשקיפות מלאה ובתקשורת פתוחה.
טקטיקות לחץ
כדאי להתייחס בספקנות למלווים שמנסים להאיץ בך לקבל החלטות מהירות. אין הרבה משפטים מפוקפקים כמו "השקעות נדל"ן למהירי החלטה". השקעות בסכומים כה גבוהים ועם השלכות כה משמעותיות – עושים באופן שקול.
עם מעט סבלנות, הרבה שיקול דעת ונכונות לכלכל את צעדיך בזהירות, אין שום סיבה שהמלווה שלך בהשקעה לא יוביל אותך להצלחה.


מוגש מטעם: רנקו