בואו ניקח לדוגמה את המשימה שכמעט כל אדם צריך להתמודד איתה בשלב כזה או אחר בחיים: כתיבת קורות חיים. לכאורה, מדובר במסמך די פשוט, שאמור להציג בצורה ברורה את כל מה שחשוב לדעת כדי לשקול את המועמדות לתפקיד כזה או אחר. בפועל, מדובר במשימה מאתגרת, שדורשת מקצועיות, תכנון וגם לא מעט יצירתיות.
כלים כמו ChatGPTk יכולים לייצר טקסטים מסוגים שונים, בצורה שמרגישה מאוד טבעית ואפילו אנושית. הכלים האלו עובדים בהתאם להנחיות שאתם מספקים להם – כלומר, ככל שההנחיות יהיו מדויקות וממוקדות יותר, כך המסמך ישקף בצורה טובה יותר את הציפיות שלכם. זהו בהחלט כלי שכדאי להכיר ולהתנסות איתו (אם עוד לא עשיתם את זה עד עכשיו), אבל חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של השימוש בו, לפני שמשתמשים בו ליצירת קורות החיים שלכם.

1 צפייה בגלריה
קורות חיים
קורות חיים
קורות חיים
(צילום: FREEPIK)

חסרונות השימוש ב-ChatGPT לכתיבת קורות חיים
כדי לכתוב מסמך קורות חיים צריך, ובכן, להכיר את קורות החיים שלכם. כדי ש-ChatGPT יעשה את זה, תצטרכו לספק לו את כל המידע, להסביר איך תרצו שיסדר את המידע הזה ובאופן כללי להשקיע פחות או יותר את אותה כמות הזמן שתידרש כדי פשוט לכתוב את המסמך בעצמכם.
כדי להתגבר על האתגר הזה, תוכלו לבקש מהכלי להתבסס על מידע שכבר מופיע במקום אחר, כמו בפרופיל הלינקדאין שלכם לדוגמה, אך שוב, כדי שזה יהיה יעיל, כדאי לוודא שהמידע הזה יהיה מעודכן ומסודר. בכל מקרה, למרבה הצער (או המזל), עדיין לא פותח כלי שיכול לקרוא את המחשבות שלכם ולשלוף משם את כל האינפורמציה שדרושה כדי לייצר את המסמך הזה ללא שום מאמץ מצידכם.
ועכשיו ברצינות, חשוב לזכור שנכון להיום, ChatGPT אמנם מציג יכולות מרשימות בכתיבה ובניסוח, אך העברית שלו עדיין אינה מושלמת והוא עדיין מציג לפעמים שגיאות וניסוחים לא אחידים, לפחות בגרסתו החינמית. לכן, גם אם תבחרו לייצר את קורות החיים באמצעות ChatGPT, כדאי לעבור עליהם עוד כמה פעמים בעצמכם כדי לשפר, לשייף ולהדק את המסמך.
זה המקום להדגיש גם שכלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT אינם מספקים כיום תבניות מעוצבות לקורות חיים, כמו שירותים אחרים שמיועדים בדיוק למטרה הזאת. אחת הדוגמאות לשירות כזה היא פלטפורמת חיפוש עבודה בהייטק Expoint, המאפשרת לייצר את קורות חיים מעוצבים בעזרת אשף חכם תוך כמה דקות ולהוריד מסמך מוכן לשליחה בעברית ובאנגלית.
יתרונות השימוש ב-ChatGPT לכתיבת קורות חיים
ניסוח מסמך קורות חיים באמצעות בינה מלאכותית יכול לעזור המון בשלב הראשון. ChatGPT הוא כלי שעוזר להשתחרר מה"תקיעות" שמונעת מאיתנו להתחיל, בטח כשמדובר במשימה המלחיצה והמאתגרת של ניסוח קורות החיים, מסמך שמטבע הדברים ישפיע מאוד על המשך הקריירה.
ChatGPT יכול לעזור בשיפור הניסוח, לתת בסיס טוב למסמך ואולי גם להציע כיוונים אחרים להצגת המידע, שלא בהכרח חשבתם עליהם קודם.
אבל שוב, חשוב לראות בכלי הזה עוזר ולא מנהל – כלומר, הוא יכול לעשות בשבילכם את העבודה הראשונית של איסוף החומרים וסידורם – כאשר התפקיד שלכם הוא לא לסמוך עליו בצורה עיוורת, אלא לבקר אותו, לעבור על מה שיצר ולחשוב איך לשלב את הטון האישי והנימה הייחודית שלכם.
איך לייצר קורות חיים בעזרת ChatGPT?
קודם כל, לפני שבכלל מנסחים את המסמך, כדאי להיכנס לפלטפורמות חיפוש העבודה השונות ולאתר משרות שאתם רוצים להשתלב בהן. לאחר מכן, בחרו משרה אחת לדוגמה ובדקו את תיאור התפקיד, בייחוד את תחומי האחריות שנדרשים בה.
לאחר מכן, תוכלו להיכנס ל-ChatGPT ולנסח הודעה בסגנון הזה: "צור מסמך קורות חיים עבור מועמד לתפקיד {שם התפקיד}, עם X שנות ניסיון בתחום Y. גבש מסמך שישכנע את המגייסים שהמועמד ימלא בהצלחה את הדרישות הבאות: {דרישות התפקיד שאיתרתם בשלב הקודם}".
בנוסף, ניתן להשתמש בכלי הזה על מנת לנסח מכתב מקדים שתצטרפו להודעה למגייסים, לצד קורות החיים. כל מי שמבין דבר או שניים בחיפוש עבודה יודע כי מכתב מקדים משפיע לא פחות ולפעמים אפילו יותר מקורות החיים על הסיכויים למצוא עבודה. זהו טקסט קצר שעוזר ללכוד את תשומת ליבם של המגייסים ולגרום להם להתעכב דווקא על המסמך שלכם.
לכן, בכל פעם שאתם שוקלים לפנות למגייסים, תוכלו לבקש מ-ChatGPT שיינסח =פנייה אישית, על בסיס נתונים משתנים שתזינו לו בכל פעם מחדש בהתאם למשרה הרלוונטית. בקשו ממנו להיות משכנע, מקורי, יצירתי ואולי אפילו מצחיק, אם אתחם חושבים שזה ישפיע לטובה על הסיכויים שלכם.
אז אם נארוז את מה שלמדנו כאן, ChatGPT וכלים אחרים המבוססים על בינה מלאכותית יכולים להיות עוזרים מצוינים, אבל לא מנהלים. אם תדעו לתת להם הנחיות מדויקות, לשאול אותם שאלות נכונות, לערוך ולבקר את העבודה שלהם בצורה חכמה ויעילה – כך תוכלו לשפר מאוד את המאמצים שלכם למצוא עבודה שבאמת מתאימה לכם ובהמשך גם לצמוח ולהתפתח בתוכה בעזרת אותם הכלים.


מוגש מטעם : אקספוינט