כל נהג, בכל רכב באשר הוא, סביר שיבקר במוסך לפחות כמה פעמים בשנה. בין אם המדובר הוא בטיפולים שוטפים, בתיקונים, בטסטים או בכל דבר אחר, חשוב שיהיה לנו מוסך שאנחנו סומכים עליו בכל מאת האחוזים – ורצוי במיקום סביר מהבית או ממקום העבודה.
בראש העין יש על פי הנתונים למעלה מ-20 מוסכים, מה שמסביר מדוע מומלץ להכניס שיקולים שונים לתמונת הבחירה של מוסך. הנה מספר עצות שיכולות לחסוך לכם זמן, כסף והמון כאבי ראש.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

מקדו את החיפושים בראש העין

אין ספק שמיקום המוסך חייב להילקח בחשבון בבחירה שלו. אחרי הכול תצטרכו להגיע עם הרכב למוסך, לעיתים באופן שוטף, ולא תרצו לבזבז שעות בכבישים. זה עוד בלי להזכיר תרחיש בו הרכב מקרטע או שובק חיים, מה שעשוי לדרוש מכם שירותי גרירה יקרים. קחו לדוגמה מצב בו הרכב תקוע בלב ראש העין, ואתם מחפשים דרך להגיע אל מוסכים ראשון לציון. זוהי משימה מורכבת, יקרה ולעיתים גם מסוכנת.
הכלל המנחה הוא אחד: אם אתם נמצאים בראש העין, לא צריך לחפש רחוק מדי. אתם יכולים בהחלט למצוא בעיר מוסך שיתאים לסוג הרכב ולשירות שאתם זקוקים לו. כמיטב המסורת, רוב המוסכים ממוקמים באחד מבין אזורי התעשייה של העיר: אזור התעשייה הישן, אזור התעשייה החדש, מרכז העסקים הראשי (המע"ר) ועוד.

בחנו את רשימת השירותים

גם אם מוסך מסוים בראש העין נמצא במרחק נגיעה, לא מובן מאליו שהוא יוכל לקבל אתכם ולהציע את השירות שאתם זקוקים לו. ראשית, בדקו באילו כלי רכב מתמחה אותו מוסך. בהרבה מקרים מומלץ לפנות רק למוסכים מורשים מטעם היבואנית של דגם ספציפי, עובדה שעשויה לצמצם את האפשרויות. אין הרבה הגדרות ברורות יותר לבזבוז זמן מאשר מצב בו אתם מגיעים למוסך וחוזרים כלעומת שבאתם, עם רכב שעדיין זקוק לטיפול.
בדיקה חשובה אחרת היא לגבי רשימת השירותים שמספק המוסך. למרות שסביר מאוד להניח שאת הטיפולים הפשוטים והשגרתיים (דוגמת מכונאות רכב וטיפולים שוטפים) יבצע כל מוסך באשר הוא, פחות מובן מאליו שהמוסך יבצע עבודות פחחות וצבע, יציע שירותי תיקון ומכירת צמיגים, ייקח על עצמו טיפולים קוסמטיים לרכב וכן הלאה.
נסו להתרשם גם מהשירותים הנלווים, דוגמת אספקת רכב חלופי, איסוף והחזרת הרכב המטופל, שירותי העברת טסטים וכן הלאה. הם אמנם כרוכים בדרך כלל בתשלום, אבל בכוחם להקל מאוד על הטיפול ברכב ולמנוע הרבה מאוד כאבי ראש.

לכל מוסך יש את המוניטין שלו

החשש הגדול של רבים מאיתנו הוא שאנשי המוסך יתנהלו מולנו בחוסר הוגנות, תוך שהם מנצלים את חוסר האונים ולעיתים חוסר הידע שלנו. לא צריך להיות חיים הכט כדי לדעת שגם בתחום המוסכים, וגם בראש העין, תמצאו מוסכים שהם מקצועיים ואמינים יותר מאשר אחרים.
נסו לבצע מחקר מקדים לפני שאתם בוחרים במוסך שישרת אתכם. האינטרנט הוא מקור ידע עצום, בו תוכלו למצוא בין השאר ביקורות על מוסכים: לא כולן אותנטיות, סביר להניח, אבל עדיין מדובר בכלי שעשוי להיות יעיל מאוד. אפשרות אחרת היא לשוחח עם לקוחות קיימים של המוסך בעת ההגעה אליו, או אפילו לבקש מצוות המוסך שיפנה אתכם ללקוחות.