לילדי שנות ה-90, הסרט הזה הוא כנראה זה שהכיר, ברצינות את ארנולד שוורצנגר בתור הרובוט ה"המחסל". הסרט הזה הוא גאונות במיטבה מעולם האקשן, המהווה שילוב מנצח בין תסריט מעולה, שחקנים מצוינים, אפקטים שאז היו החדשים והמפתיעים ביותר ודמויות מעוררות אמפתיה (גם הרובוט המחסל). בקצרה, הסרט מתרחש בעולם בו מכונות בדמות רובוטים מהווים איום ממשי על המין האנושי, ואמא (שרה קונור), ילד (ג’ון) ורובוט (המחסל) שנשלח מהעתיד, מנסים לברוח מרובוט "מחסל" שני ורצחני לקראת מלחמה בלתי נמנעת בין בני האדם לרובוטים. הסרט מלא באקשן, לצד כמה סצנות נוגעות ללב, בייחוד זו שבה המחסל הטוב נכנס לבריכת מתכת לוהטת והילד ג’ון בוכה ונפרד ממנו.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

אהבה בשחקים

מדובר בסרט קאלט משנת 1986, שמספר על קורותיו של מווריק (טום קרוז בן ה-24), טייס צעיר ודיי הרפתקן, וצ’ארלי מדריכת קורס. הסרט עוקב אחרי מעלליו של מווריק האמיץ אך הפרחח, אשר יש לו חיבה מיוחדת לתרגילים אוויריים מסוכנים וגאוניים, ומסתבר שגם לצ’ארלי המדריכה אשר מצד אחד נמשכת למווריק ומצד אחר, נדרשת לעמוד באמות המידה של מדריכת הקורס הקשוחה. מדובר בסרט מהנה, הכולל גם כמה רגעים דרמטיים ואף עצובים, המון רגעים רומנטיים ואפילו סוף טוב מהסוג הישן – מווריק מתגבר על פחדיו, מנצח כמה מטוסים וצ’ארלי והוא מוצאים את עצמם ביחד.

היט

ביחס לסרטים האחרים שהוזכרו כאן, זה הסרט היחיד שכולל לא רק מגה כוכב אחד, אלא שניים – אל פצ’ינו ורוברט דה נירו, לצד שחקנים מוכרים ואהובים אחרים. בצד אחד של המתרס נמצא בלש משטרה מנוסה (אל פצ’ינו) ומן הצד השני גנב מוצלח, ממולח ומומחה (דה נירו) שלהם כמובן אינטרסים מנוגדים, אך לשניהם כמה תכונות משותפות – שניהם דיי מכורים לעבודה שלהם ושניהם מצוינים בתחומם. הסרט משנת 1995 הוא מופת לעלילת פעולה המשלבת יריבות ומתח, וכמובן שחקנים שרק בשבילם שווה לצפות בסרט.

נקודת פריצה

הסרט משנת 1991 הוא אחד מסרטי האקשן הזכורים לטובה בכל הזמנים, כשעוד קיאנו ריבס היה צעיר ופחות מוכר, ששיחק לצד פטריק סוויזי, שחקן מוערך גם כן. לכאורה, מדובר על עוד סרט שבו סוכן FBI סמוי נשלח למשימה סודית ורווית אקשן בדמות גלישה מקצועית ומבצעי שוד שאותם מבצעים "הרעים". אולם, יש בסרט הזה את כל מה שצריך כדי ליהנות מסרט קלאסי ומעורר אדרנלין. עם שחקנים מעולים ובימוי מצוין, הסרט הפך להצלחה והשאיר חותם בעולם סרטי הפעולה.

כלבי אשמורת

כלבי אשמורת הוא הסרט המותח ביותר מבין כל האחרים, ואולי זה בדיוק מה שגאוני בו. מרבית הסרט מתרחשת במחסן, לאחר שוד שהסתבך. למרות המיקום המצומצם לכאורה, עלילת הסרט היא מאוד עשירה ומעניינת, ומלאה בסצנות מורטות עצבים שלא משאירות לצופה רגע דל.