הפעם הכנתי סיר משפחתי עשיר בירקות שורש, נתחי בשר וסבלנות קלה. לתבשיל הזה דרושות חמש שעות בערך, ההכנה קלה יחסית, ואחר כך נותנים לזמן לעשות את שלו. עושר הירקות והחיבור ביניהם לבשר עושים פלאים בתבשיל.
3 צפייה בגלריה
צילום: ריאן
צילום: ריאן
צילום: ריאן
לגבי הבשר, כל אחד והעדפותיו. אפשר שמן כמו אסאדו (עם או בלי עצם). אני דווקא בחרתי בבשר אדום נטו, אונטריב (מספר 2), אבל אפשר גם שריר אחורי או קדמי. לתיבול בחרתי בכיוון מעט ספרדי.
התבשיל נפלא כמו שהוא, אבל אם חסרה פחמימה אפשר להוסיף פירה כפרי.
קדירת ירקות שורש 1 ק"ג בשר, חתוך לקוביות גדולות 200 גרם דלעת, חתוכה לקוביות מאורכות 3-2 קולרבי או לפת (או גם וגם), קלוף וחתוך לפלחים שורש סלרי קלוף וחצוי גבעולי סלרי חתוכים לאורך של כ־5 ס"מ 3 זוקיני (לא קלופים), חתוכים לאורך לחצאים או רבעים דלורית קטנה חצויה לאורך (לא קלופה) ראש שום, חצוי לרוחב 6 שיני שום מעוכות 10 בצלי שאלוט, או בצלים קטנטנים קלופים בשלמותם 5-4 ענפים של תימין לימוני, רק העלים (אפשר אורגנו במקום) מעט שמן לטיגון מעט פפריקה מעושנת (זהירות, התבלין הזה יכול להשתלט מדי. תתחילו בחצי כפית ותוסיפו במידת הצורך לפי הטעם) כפית פלפל שחור גרוס מלח לפי הטעם 1.5 ליטר מים רותחים
3 צפייה בגלריה
צילום: ריאן
צילום: ריאן
צילום: ריאן
אופן ההכנה: מחממים סיר רחב ושטוח, חשוב שהסיר יהיה חם, וסוגרים את נתחי הבשר מכל הצדדים. מעבירים לצלחת ומניחים בצד.
ממשיכים עם שאר הירקות, מתחילים בבצלים, הקולרבי ושורש הסלרי - שכולם יקבלו צריבה יפה.
ממשיכים עם השום החצוי והשיניים, מתבלים במלח ופלפל שחור גרוס תוך כדי. מוציאים את כל הירקות לקערה בצד וממשיכים לצרוב גם את הדלורית, הדלעת והזוקיני. שוב - נותנים צריבה יפה לכולם מכל הצדדים, מניחים בקערה לחוד בצד.
מחזירים את הבשר וכל שאר ירקות השורש, מוסיפים קומקום של מים רותחים, מתבלים בפפריקה מעושנת, טועמים ומשפרים טעמים ומנמיכים אש.
מסירים קצף עד לקבלת נוזל צלול וממשיכים עם מכסה על אש נמוכה עוד כשעתיים וחצי.
כשהבשר רך מוסיפים את הדלורית, הדלעת והזוקיני. מסדרים מעל התבשיל. הירקות יקבלו את הטעמים מהאדים וישמרו על צורה וצבע.
ממשיכים עוד כשעה וחצי עד שעתיים (עם מכסה). אפשר להמשיך בתנור שחומם מראש ל־110 מעלות.
3 צפייה בגלריה
צילום: ריאן
צילום: ריאן
צילום: ריאן
פירה כפרי 8-6 תפוחי אדמה מבושלים ומרוככים + כחצי כוס ממי הבישול 2 בצלים יבשים, קצוצים דק 3 גבעולי סלרי, כולל העלים קצוצים גס מעט שמן לטיגון פלפל שחור גרוס, מלח
אופן ההכנה: מטגנים את הבצל עד זהוב, מוסיפים את תפוחי האדמה המרוככים, הסלרי ומעט מהנוזל של תפוחי האדמה. מועכים לקבלת פירה.
אני אוהב שהוא גס, אך כל אחד וההעדפותיו. מתבלים, טועמים ומשפרים טעמים.