אצלי בבית תמיד יש בצק פילו מוכן במקפיא. כשצריך אני מפשיר (במקרר במשך הלילה) ואז מתפרע עם המילויים. הפעם אני מציע חמישה סוגי מילויים, כל אחד מהם עם טוויסט מעניין לסלסילות פילו קטנות ומענגות.
מלית עוף
החומרים: 350 גרם עוף טחון עגבנייה קלופה וקצוצה צרור קטן קצוץ של כוסברה שן שום כתושה 2 כפיות ג'ינג'ר מגורר פלפל שחור גרוס חצי כפית פפריקה מתוקה גרידת לימון או ליים חלמון אחד צ'ילי גרוס (לא חובה) ההכנה: בקערה מערבבים את כל החומרים ומניחים במסננת ליציאת הנוזלים.
מלית בשר
החומרים: 350 גרם בשר טחון פעמיים בצל מגורר וסחוט כף קמח מצה 1 חלמון צרור קטן של פטרוזיליה קצוץ דק פלפל שחור גרוס ומלח רבע כפית כורכום ההכנה: מניחים את כל החומרים בקערה, מערבבים היטב, מניחים לחצי שעה במקרר לספיגת הטעמים.
1 צפייה בגלריה
צילום: ריאן
צילום: ריאן
צילום: ריאן
מלית טורקית
החומרים: גביע ריקוטה או חמד 100 גרם קשקבל טורקי מגורר (אפשר גם פקורינו) בצל ירוק קצוץ חופן נענע טרייה קצוצה כפית נענע יבשה בצל יבש קצוץ מעט שמן לטיגון חבילת תרד קצוץ גבינה צפתית של קדוש שום כתוש פלפל שחור גרוס חצי עגבניה קצוצה 1 חלבון צ'ילי גרוס (לא חובה) ההכנה: מטגנים את הבצל היבש עד שהוא מוזהב, מוסיפים תרד, מטגנים יחד עד שהתרד מגיר את כל הנוזלים. מצננים, מוסיפים את שאר החומרים, מערבבים היטב ומניחים בצד.
מילוי טבעוני
החומרים: חבילת תרד בצל קצוץ בטטה חתוכה לקוביות שמן שומשום שן שום כתושה 50 גרם צנוברים מלח ופלפל ההכנה: מטגנים במעט שמן את הבצל הקצוץ, מוסיפים לו את התרד, מטגנים יחד עד שכל הנוזלים ייצאו. מתבלים במלח ובפלפל ומניחים בצד. מטגנים את קוביות הבטטה בשמן שומשום עם שן שום כתושה במשך חמש דקות. מוסיפים את התרד המוקפץ. מניחים בצד.
הכנת סלסילות הפילו
לוקחים דף פילו, מברישים בשמן, מקפלים לארבעה, מניחים את המילוי ומהדקים את החלק העליון כך שתיווצר סלסילה. מברישים בשמן, מכניסים לתנור שחומם ל־180 מעלות עד שהמאפה שחום.