בשבוע שעבר נתלו בלוחות המודעות ברחבי ראש העין פשקווילים (שלטי נאצה) המשמיצים את עומר שכטר, המתמודד מטעם מפלגת מר"צ לראשות עיריית ראש העין. בשלטים כונה שכטר "אותו האיש" ואף קראו למנוע את בחירתו לראשות העירייה במילים: "צא טמא".
1 צפייה בגלריה
צילומים: מאיה גרינברג, מתוך הרשת החברתית
צילומים: מאיה גרינברג, מתוך הרשת החברתית
צילומים: מאיה גרינברג, מתוך הרשת החברתית
המודעות עוררו הד נרחב ברחבי העיר ואף מחוצה לה. המודעות שהיו אנונימות זכו גם להסתייגות נרחבת של כל רבני העיר מהמעשה. הסתייגות זו, בנוסף לעובדה שהמודעות לא נחתמו כנהוג בפשקווילים מסוג זה, ובייחוד בשל העובדה כי לא נכתב בתחילתן "בס"ד", דבר המחוייב בקרב הציבור הדתי/חרדי העלו טענות ברחבי הרשת ובקרב רבני העיר על כך שאותם השלטים הם לכאורה פרי יצירתו של עומר שכטר ומפלגתו. רבני העיר אף הוציאו גילוי דעת נגד הפשקווילים והאשימו את שכטר בפרסומם.
כך או כך, שכטר טען כי הגיש תלונה במשטרה וכי הנושא מצוי בבדיקה. בשיחה שערכנו עם דוברת מחוז השרון נמסר לנו כי כלל לא ידוע להם על תלונה שכזו.
חנניה צפר, סגן ראש העיר לשעבר: "מדובר בחבר שלא עשה מאומה לטובת הציבור ולהשערתי הוא זה שיזם זאת. להבעיר שנאה בין חילונים לדתיים כדי שיבחר על גבי מלחמת דת. הציבור הדתי מוקיע נוסח כזה ולא פועל בהוצאת פשקווילים האלו. ראש העין צריכה להמשיך עם לחיות בהרמוניה דתיים וחילונים ושיפסיק לזרוע הרס".
עומר שכטר מסר בתגובה: "אני נמצא בקשר עם גורמי אכיפת החוק, לאחר שאנחנו וגורמים נוספים פנו אליהם בנושא. הנושא נמצא בבדיקת המשטרה ואנחנו מחכים לשמוע את הממצאים שלהם".
לגבי הטענות שמפלגת מר"צ-מקומי יצרו את השלטים אמר שכטר: "הן קצת הזויות בעיני, שכן בדיוק כמו שלא יזמתי את הפולסא דנורה שביצעו נגדי לפני כשנה והפשקווילים שבאו בעקבותיה, גם את הפעולה הזו ממש לא יזמתי".
מדוברות משטרת ישראל נמסר: "לא הוגשה תלונה בנושא".
דוברו של עומר שכטר, ליעד וקנין מסר כי המשטרה המקומית בודקת את הנושא וכי נמסר להם כי "הנושא נמצא בבדיקה אף ללא הגשת תלונה רשמית". כמו כן, הציג הדובר התכתבות עם קמב"ץ משטרת ראש העין המוכיחה את טענותיו.