1 צפייה בגלריה
פעילות במסגרת החינוך המשותף. צילום: עמותת מיתרים
פעילות במסגרת החינוך המשותף. צילום: עמותת מיתרים
פעילות במסגרת החינוך המשותף. צילום: עמותת מיתרים
צו פיוס: עיריית ראש העין הודיעה השבוע כי בשנת הלימודים הבאה צפוי להיפתח גן ילדים משותף לדתיים, חילוניים ומסורתיים בעיר. "הגן מתוכנן להיפתח תחת הפיקוח הממלכתי במשרד החינוך ויפעל במודל ייחודי הנותן מענה לכל קבוצות הזהות", נמסר מהעירייה.
על מנת להירשם לגן, יש צורך להירשם כרגיל באתר העירייה ובמקביל לשלוח מייל לכתובת ייעודית שפתחה העירייה לטובת הנושא.
בעירייה ציינו כי פתיחת הגן מותנית ברישום של 35 ילדים וכי הודעה על פתיחתו, מיקומו ופרטים נוספים תישלח בהמשך להורים שירשמו את ילדיהם.
לפני כשלושה חודשים פורסם במיינט ראש העין על יוזמה של הורים ברחבי העיר להקמת מסגרת חינוכית משותפת לדתיים-מסורתיים וחילונים בעיר. ההורים היוזמים פעלו מול העירייה על מנת לקבל את הסכמתה לפתיחת מסלול כזה. כעת, אישרה העירייה פתיחת גן ואם יהיה ביקוש בעתיד - ייתכן אף שתיפתח כיתה צומחת באחד מבתי הספר בעיר.
"הרעיון החל להתגבש כבר לפני כשנתיים", הסביר עופר גבאי, ממובילי היוזמה ותושב שכונת פסגות אפק. "המטרה היא ליצור גשר בין חינוך ממלכתי, לבין חינוך ממלכתי-דתי, ולקרב בין אנשים".
המודל החינוכי במסגרת משותפות מתבסס על תוכנית לימודים ומערכת פדגוגית מותאמות להוראה למגוון הזהויות הישראליות-יהודיות. בבסיס הרעיון עומדת האפשרות לספק את הצרכים המיוחדים לכל מגזר, כך למשל בכל בוקר מתקיימת תפילת בוקר לילדים הדתיים ומפגש בוקר לחילונים. חוקי בית הספר באשר לצניעות, כשרות וחיי קהילה נקבעים על ידי ההורים והצוות בתהליך חשיבה משותף.