שנתיים עברו מאז ש Tears For Fears שהופיעו כאן בפני כשמונת אלפים מעריצים וותיקים וחדשים והנה הם חוזרים להופעה נוספת. הצמד, שחזר והתאחד לאחר שנים ארוכות של נתק - ממלא אולמות ברחבי העולם ואפילו מתכנן הקלטת אלבום חדש.
3 צפייה בגלריה
Tears For Fears. צילום: DR
Tears For Fears. צילום: DR
Tears For Fears. צילום: DR
בהתחשב בהבדלים הרבים בין רולנד אורזבל וקורט סמית, זה בכלל מפליא שהשניים הקימו להקה מלכתחילה. כשהם נפגשו לראשונה כשהיו בני ארבע עשרה בסך הכל, אורזבל היה סטודנט לדוגמא, וסמית' היה זה שמסתבך עם המשטרה כל שני וחמישי. "אני הייתי מוציא "10" בכל מבחן ועזרתי לכולם להכין שיעורי בית, קורט היה מסתובב ברחובות העיר באת', נכנס ויוצא מניידות משטרה", מספר אורזבל, "יום אחד, קורט הביא לי במתנה כינור ליום ההולדת. לא שבכלל רציתי כינור. הוא גנב אותו מבית הספר". אבל למרות זאת, כבר אז היו לשניים כמה דברים במשותף: שניהם גדלו בבתים הרוסים. שניהם אהבו מוזיקה. ואורזבל, שהיה 'תולעת ספרים', הדליק את סמית' על 'תרפיית הזעקה הראשונית' של הפסיכותרפיסט ארתור ג'נוב, שיטת טיפול שהתתבססה על התמודדות עם פחדים מתקופת הילדות, שגם ג'ון לנון עבר לאחר פירוק הביטלס.
השניים הצטרפו אז ללהקה בשם Guaduate שניגנה 'סקא' והוציאה כמה סינגלים בסוף שנות השבעים, עד שהפכו את עצמם ל-TFF, אחד מענקי הרכבי הסינת'-פופ של עידן הגל החדש באייטיז. וכן, שם הלהקה נלקח מהשיטה של ג'נוב ונתן לה ביטוי מוזיקלי עם שירים מרחפים ומלאי נשמה כמו Mad World, Change, Head over hills - והמנונים עליזים כמ וShout ו-Everybody wants to rule the world . כשהם חמושים בשני אלבומים בלבד, The Hurting ו- Songs from the big chair הם הפכו לכוכבים בינלאומיים.
3 צפייה בגלריה
TFF TOUR 2019. יח"צ
TFF TOUR 2019. יח"צ
TFF TOUR 2019. יח"צ
"הגישה בזמנו הייתה להכות על הברזל בעודו חם", נזכר אורזבל, "כי חברת התקליטים לא ידעה כמה זמן תימשך ההצלחה שלנו. אז העבידו אותנו בפרך; היה לנו רק החומר משני האלבומים ולכן מצאנו את עצמנו מנגנים את אותם השירים שוב ושוב וזה הרס אותנו". בנוסף, הופעל לחץ מטורף על הצמד להוציא אלבום חדש והם קרעו את עצמם באולפן ההקלטות, עד שהוציאו ב-1989 את Seeds of love– יצירה עשירה, ביטלסית משהו, שכללה שני להיטים נוספים: Woman in chains עם קולה מלא הנשמה של אולטה אדאמס, ועוגת השכבות הפסיכדלית- Sowing the seeds of love.
אבל הלחץ המטורף של סיבובי ההופעות, מאבקים קריאטיביים, הקושי להתמודד עם ההצלחה הגדולה - וכל חולי אחר הפוגע בלהקות בדרך כלל, זרעו, לא זרעי אהבה, אלא זרעי עוינות ואיבה בין שני החברים הוותיקים – והלהקה הגיעה לסוף דרכה לאחר הטור של Seeds.
"הפירוד היה כואב", מספר אורזבל, "היינו יחד ארבע עשרה שנים מגיל ארבע עשרה, והגענו לשלב בו כל אחד מאתנו רצה להיות הבוס של עצמו. למעשה לא החלפנו מילה במשך יותר מתשע שנים. אני המשכתי לגור בבאת' וקורט עבר ללוס אנג'לס. אבל היו כל מיני עניינים עסקיים שחייבו אותנו להתייחס זה לזה, אבל באמצעות עורכי דין. ויש לנו גם המון חברים משותפים". אורזבל הוציא עוד שני אלבומים תחת השם TFF אבל המעריצים לא קנו את הסחורה, כמו גם את אלבומי הסולו שלהשניים. סמית' נהג לבוא ולבקר בעיר הולדתו, אבל עשה הכל כדי לא להתקל במקרה בשותפו לשעבר.
3 צפייה בגלריה
Tears For Fears במופע לפני שנתיים. צילום: אבי רוקח
Tears For Fears במופע לפני שנתיים. צילום: אבי רוקח
Tears For Fears במופע לפני שנתיים. צילום: אבי רוקח
אבל בשלב מסוים הבינו אורזבל וסמית' שהטינה הארוכה ביניהם חייבת להסתיים. וכך, אחרי שנים של דמעות ופחדים, הם החלו אפילו להחליף ביניהם שירים שכתבו. הפיוס היה איטי, שביר והססני, אבל בסופו של התהליך,TFF קמה מחדש ויצאה לקאמבק מצליח, כששני חבריה חוזרים לככב במדיה: קורט סמית' נבחר על ידי המגזין 'גלמור' כ"מוזיקרי הכי סקסי שחי כיום", בעוד אורזבל, שעשה הון מהשקעה מוצלחת במניות ואף פתח רשת המבורגריות בשם ""Fat Orzabal Burger, רכש קבוצת כדורגל Portsmouth Angels, השיק מותג וודקה משלו Pure Wonderorzabal וקו אופנה בשם Roland Orzabal Seduction- נבחר על ידי המגזין 'אנשים עם כסף', כזמר שהשתכר הכי הרבה בשנת 2019 עם הכנסה של שמונים ושניים מיליון דולר, מחודש יוני 2089 עד יוני 2019 בלבד. הדמעות והפחדים הפכו למכונת מזומנים.
הקאמבק של TFF הוא הצלחה גדולה, וההופעה הקרובה הולכת לשחזר שוב את כל הקסם.כולם רוצים לכבוש את העולם, אבלTFF עושים את זה בפעם השנייה תוך שנתיים.
Tears For Fears בישראל - היכל מנורה, תל אביב 23.7