ליל המדענים, במימון ובשיתוף משרד המדע והטכנולוגיה והאיחוד האירופי, הוא לילה של פעילויות מדע לקהל הרחב במוסדות המחקר ובמוזיאוני המדע ברחבי הארץ. ב-6 בספטמבר החל מהשעה 17:00, יפתחו מוסדות המחקר ומוזיאוני המדע ברחבי הארץ את שעריהם לקהל הרחב ויציעו מפגשים בגובה העיניים עם מדענים ומדעניות, סיורים במעבדות, הרצאות, הופעות, ניסויים, סדנאות חווייתיות ופעילויות מדע לילדים. הכניסה ללא תשלום.
רוצים להשתתף בניסוי האושר הגדול של ליל המדענים 2018?
האוניברסיטה הפתוחה – קמפוס רעננה
בליל המדענים יתקיימו ברחבי הקמפוס הרצאות בנושא "ישראל - עבר, הווה, עתיד" ביניהן: ייצוג נשים על שטרות כסף עם ד"ר צדוק עלון מבנק ישראל, סודות הקנביס עם ד"ר נירית ברנשטיין ממינהל המחקר החקלאי - מרכז וולקני, 35 שנות פעילות ישראלית בחלל עם מר דניאל ברוק, סמנכ"ל לפיתוח עסקי בחברת SpacePharma, חינוך אלטרנטיבי בישראל עם גב' נהאייהעווידה-יחיא מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה של האוניברסיטה הפתוחה, חקר המוח במאה ה-21 עםד"ר רביד דורון מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה של האוניברסיטה הפתוחה. הילדים מוזמנים להינות מדרי בריחה וירטואליים , תערוכת חידושים והמצאות ישראליות, משחקים של פעם, כתב עברי קדום, מופע מרכזי - המופע של קרקס פנגיאה, קיר מחשבות לרגל 70 שנה למדינת ישראל- שם יוכלו הילדים לכתוב, לצייר ולברך את המדינה, מעבדה לזיהוי פלילי, הקרנה מחזורית של הסרט "הכוכבים של שלומי" ועוד.
1 צפייה בגלריה
ליל המדענים באוניברסיטה הפתוחה. צילום: עודד קרני
ליל המדענים באוניברסיטה הפתוחה. צילום: עודד קרני
ליל המדענים באוניברסיטה הפתוחה. צילום: עודד קרני
מדעטק חיפה
בליל המדענים תוצג מערכת ההגנה האווירית שפותחה ע"י רפאל תוצג בגן הצפוני שבחזית המוזיאון ויתנו הסברים על פעולותיה., בחלל דיגיטלי אינטראקטיבי יוצגו ציורי המבקרים, במקביל יתקיים מיצג על שיעמום וגם מופע פיזיקלי על כלים וכוחות פיזיים.
כמו כן, יתקיימו הרצאות מגוונות, ביניהן: כיוון השעון הביולוגי עם פרופ' אברהם חיים מהמרכז הישראלי למחקר בינתחומי בכרונולוגיה של אוניברסיטת חיפה, מזון מהעתיד עם פרופ' אילת פישמן מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון של הטכניון, פיתוח תרופות חכמות עם פרופ' אשרף בריק מהפקולטה לכימיה של הטכניון.
הילדים מוזמנים ליהנות מסדנאות טכנולוגיות, אתגר יצירת רחפן וגם משחקת חידות אינטראקטיבי בסימן 70 שנות חדשנות ישראלית. תערוכות המדעטק ופארק המדע יהיו פתוחות לקהל.
האוניברסיטה העברית ירושלים
50 שנה לייסוד האוניברסיטה העברית לנוער יצוין ע"י הופעות קצרות של תלמידים המשתתפים בתכניות מדעיות מגוונות המתקיימות באוניברסיטה.הקהל יוכל להשתתף בהתנסות במעבדות לפי רישום בעת הגעה לאירוע.
במסגרת חגיגות 60 שנה לקמפוס הקהל יוזמן להשתתף במשחק אינטראקטיבי "צופן איינשטיין": חידות וסדנאות חוויתיות בעזרת אפליקציה מבוססת מיקום שיוביל לסיור ברחבי קמפוס ספרא הירוק.
70 שנות חדשנות ומצוינות יצוינו באמצעות הרצאות מרתקות שיועברו ע"י דיקנים, ראשי מכונים וחוקרים מן השורה הראשונה. 100 שנה להנחת אבן הפינה לאוניברסיטה יומחשו בעזרת תערוכה על המחקר שנעשה בין כתלי האוניברסיטה מאז הקמתה. בנוסף, יוכל הקהל ליהנות ממופעים מדעיים ומפעילויות שונות.
מוזיאון המדע ירושלים
מפגש עם חוקרים ממינהל המחקר החקלאי יכיר למבקרים בליל המדענים סוגים וזנים חדשים של רימון ושקד, חיטה מודרנית וגם הדברה ביולוגית. הילדים מוזמנים ללמוד גם על המוח וליהנות מסדאנות של הכנת תרופות בשיטות של המאה הקודמת, הדגמות מסמרות שיער, להתגבר על פחד גבהים וגם לצאת לסיור מודרך בתערוכה "על הקצה". בנוסף יתקיים מופע קרקסי לכל המשפחה של "החנונים" ויוקרן סרט התחת מימד "מעוף השמיים".
אוניברסיטת תל אביב
בבמה המרכזית של "יריד הלא נודע" באוניברסיטת תל אביב יערכו תעלולים מהשרוול, ניסויים משעשעים ועוצרי נשימה שיגישו להורים ולידים את המדע בגובה העיניים, בזירת הרעיונות יתקיימו הרצאות מתחומי מחקר שונים ומוזיאון בית התפוצות יפתח על שעריו לפעילות נושאת פרסים ומיצג מוזיקלי מחוץ לקופסא.
מכללת אורנים - קרית טבעון
הורים וילדים מוזמנים למגוון פעילויות מדעיות שיציגו את העתיד, סדנאות בעקבות המצאות ישראליות, הרצאות בסגנון TED, סרטוני מדע וגם חגיגת 70 שנה של חקלאות ישראלית.
מכון דוידסון רחובות
במרכז המבקרים על שם לוינסון, המבקרים מוזמנים למסע בעקבות הסקרנות. במהלך הביקור יתנסו האורחים בהפעלת תחנות אינטראקטיביות, וייהנו מהקרנת מיצג מולטימדיה מרהיב באמצעות טכנולוגיות מתקדמות.
בבית ויצמן יתקיים משחק משימות אינטראקטיבי ובגן המדע יתקיימו משחקי מדע, הדגמות מדעיות לכל המשפחה. כמו כן יתקיימו ביקורים במעמדות מחקר של הפקולטה לביוכימיה במכון ויצמן למדע וגם מפגשים עם מדענים, המתאימים לגילאי 13 ומעלה.
מכללת סמי שמעון באר שבע
בליל המדענים מוזמנים הורים וילדים ליהנות ממתחם בועות סבון, הדמגות וניסוי בנושא שימור אנרגיה חשמלית, יצירת שבשבות וגם התנסות והדגמה של תאים סולאריים. המצאות ישראליות יוצגו בחדרי המכללה, ובמנוסף יתקיימו משחקי חשיבה ואסטרטגיה, סדנת רובוטים, חדרי בריכה וסדנאות יצירה.
פרטים מלאים אודות האירועים ודרכי הרשמה תוכלו למצוא כאן.