גם את חג הסוכות נחגוג במתכונת מצומצמת ובקפסולה הביתית שלנו. בזמן שהסגר מתהדק ואירועי החוצות והפסטיבלים בוטלו, ישנן מספר אפשרויות להעביר את ימי החג בבית.

חגיגת סוכות עם תיאטרון הקרון

בתיאטרון הקרון מזמינים את הילדים וההורים למגוון פעילויות און ליין הכוללות סדנאות יצירה, הצגות תיאטרון לילדים, שעת סיפור ומפגשים עם אמנים ויוצרים.

3 צפייה בגלריה
יום מיוחד במינו
יום מיוחד במינו
יום מיוחד במינו
(צילום: דור קדמי)

להלן רשימת ההצגות והפעילויות:
ראשון 4.10 שעה 11:00 – "המסע של איילת" - תיאטרון סיפור וסדנת יצירה בזום עם רותם גולדנברג.
שני 5.10 שעה 11:00 – מפגש ויצירה בזום עם ליאת שבתאי בעקבות ההצגה "העיר המזמרת". (בראשון, 4.10 בשעה 12:00 יפתח קישור הכניסה לצפייה ביוטיוב להצגה המצולמת "העיר המזמרת" וישאר פתוח למשך 3 ימים).
שלישי 6.10 שעה 11:00 - "ארבעת האחים" תיאטרון סיפור וסדנת יצירה בזום עם גליה לוי גרד.
רביעי 7.10 שעה 11:00 - מפגש ויצירה בזום עם שי פרסיל בעקבות ההצגה "הסנדויץ' הרעב". (ביום שלישי, 6.10 בשעה 12:00 יפתח קישור הכניסה לצפייה ביוטיוב להצגה המצולמת וישאר פתוח למשך 3 ימים).
חמישי 8.10 שעה 11:00 - "יום מיוחד במינו" תיאטרון סיפור וסדנת יצירה בזום עם ענת גייגר.
ראשון 11.10 שעה 11:00 - מפגש ויצירה בזום עם נטליה רוזנטל בעקבות ההצגה "רכבת המתנות של סבא וסבתא". (ביום חמישי 8.10 בשעה 12:00 יפתח קישור לצפייה ביוטיוב בהצגה המצולמת עד ליום ראשון בשעה 19:00)
מחיר: תיאטרון סיפור וסדנה - 15 שקלים למשפחה, הצגה מצולמת ביוטיוב (פתוחה לצפייה במשך 3 ימים) ומפגש אמן - 20 שקלים למשפחה. לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים לחצו כאן.

סוכות בסימן חלל

סוכנות החלל הישראלית תקיים מגוון אירועי חלל מקוונים לכל המשפחה החל מה- 4.10.20, ללא תשלום. בין האירועים: תצפית מקוונת ממצפה הכוכבים בבית יציב, תצפיות והרצאות ממצפה הכוכבים בגבעתיים, הרצאה על חקלאות בחלל ועוד. לפרטים נוספים לחצו כאן.

סוכה סגורה - פסטיבל תרבות מקומית

שני דברים מייחדים את פסטיבל "סוכה סגורה" שיתקיים במהלך ימי החג: דגש על אמנויות הבמה והמסך ומיקום – היוצרים כולם הם תושבי פרדס חנה-כרכור, שהצטרפו לפסטיבל כחלק מתפיסה קהילתית רחבה של שותפות ואחריות חברתית. כל האירועים בפסטיבל בתשלום וההכנסות ליוצרים ובעלי האירועים אשר חלקם תורמים את ההכנסה לטובת סיוע לאנשי במה נזקקים.
בין היתר יכלול הפסטיבל סרטי קולנוע, שיחות עם במאים, שחקנים ותסריטאים וכמובן גם פעילויות לכל המשפחה. בין המציגים: ארנה פיטוסי (מנאייכ), שי אביבי, אילן שפלר (תסריטאי ארץ נהדרת), אמנון וולף בשיח עם אשכול נבו, שרון קנטור, דוקי דרור (לבנון גבולות הדם), רפאל לוין ודנה קדר (ארבע אמהות), תיאטרון הידית ועוד רבים אחרים.
"סוכה סגורה" הוא יוזמה של ישראלי בפרכור – מועדון הסרט של קולנועני פרדס חנה-כרכור אשר פועל למעלה משנתיים ומשמש כסינמטק מקומי – עם הקרנות של סרטים ישראלים, תיעודיים ועלילתיים – עם דגש על יוצרים מהסביבה - ושיחות עם במאים. כל הפרטים אודות המופעים השונים כאן.

3 צפייה בגלריה
אורנה פיטוסי
אורנה פיטוסי
אורנה פיטוסי
(צילום: גיא הכט)


פסטיבל הפרינג' הבינלאומי באר שבע

בין התאריכים 5-8.10.20 יתקיים פסטיבל הפרינג' הבינלאומי שיתקיים השנה במתכונת דיגיטל. נכנסים לאתר הפסטיבל, בוחרים הצגה, רוכשים כרטיס לצפייה ומקבלים לינק. בין ההצגות: "יותם והירח" הצגת ילדים מקורית בחרוזים, "פאן השפן" הצגת ילדים ללימוד אנגלית, "צעצועים" קומדיה סאטירית על מערכות יחסים פוליטיות, "הפרדוקס" קומדיה פילוסופית בלשית, "פריד אל אטרש" סיפור חייו ואהבותיו של הזמר, המלחין, שחקן הקולנוע ונגן העוד פריד אל-אטרש ועוד.

(שני) מטר על (שני) מטר: פסטיבל ירושלים לשירה

למרות המגפה, פסטיבל מתקיים גם השנה, בפעם ה-12 בין ה-8-6.10.20, ימים שלישי עד חמישי, בשעות הערב במתכונת מקוונת, באמצעות תוכנת zoom. הכניסה לכלל אירועי הפסטיבל פתוחה לקהל הרחב, ללא עלות. בין המשוררים שיתארחו: נעה אייל, ישראל ורמן, ספיר יונס, קים מידן, עינת עידן, אסתר אטינגר, רוחמה וייס, חמוטל בר-יוסף, אגי משעול, שלומי חתוכה, רוני אלדד ועוד. לכלל האירועים והקישורים לפסטיבל לחצו כאן.

3 צפייה בגלריה
פסטיבל מטר על מטר מקום לשירה
פסטיבל מטר על מטר מקום לשירה
פסטיבל מטר על מטר מקום לשירה
(צילום: ריקי רחמן)

פסטיבל "שירת האושפיזין" בבית הקונפדרציה

בחג הסוכות הקרוב יקיים בית הקונפדרציה פסטיבל חדש: "שירת האושפיזין", המוקדש לשירה העברית ולשירת העולם. הפסטיבל יתקיים בתאריכים 4-6.10.20 במתכונת זום, וכל מפגש יכלול מוזיקה חיה או יסתיים במופע מוזיקלי. האירועים יעסקו בשירה עברית לצד שירה מן העולם: משירת ההייקו היפנית, דרך השירה הפולנית הגדולה ועד כתביו הפיוטיים של רבי נחמן מברסלב; משירי הנדודים ההודיים, דרך שירת הנשים הסופית ועד דליה רביקוביץ'; מרחבי אמריקה של בוב דילן, שירת המשורר הסורי אדוניס – ועד געגועיו של רבי יהודה הלוי לארץ הקודש. הפסטיבל ייחתם בהילולת רבי נחמן מברסלב (יורצייט), שהלך לעולמו בג' חול המועד סוכות. הצפייה באירועים חופשית ופתוחה לקהל ללא תשלום. לפרטים נוספים לחצו כאן.

פסטיבל אייקון למדע בדיוני, פנטזיה ומשחקי תפקידים

ארבעה ימים של שידורים חיים באינטרנט בשלושה ערוצים מקבילים, עם אורחי כבוד מחו"ל, מופעים, הרצאות, דיונים רבי משתתפים, ועוד יתקיים ביומים שני-חמישי 5-8.10.20.
האירוע האינטראקטיבי הגדול מסוגו בישראל יארח שלושה אורחי כבוד מחו"ל - הסופרת האמריקאית זוכת פרס נבולה קלי לינק. בין יצירותיה: "דברים מוזרים קורים", "כישוף למתחילים" ו"מסתבכים בצרות", הסופר האמריקאי דריל גרגורי, כותב הספר זוכה פרס קרופורד לפנטזיה "פנדמוניום", וכן הספרים "האלף בית של השטן" ו"כולנו ממש בסדר" והסופרת הבריטית סטפני ברג'יס, המוכרת בישראל מתחום ספרות הפנטזיה לנוער: "דרקונית עם לב של שוקולד" ו"ילדה עם לב של דרקונית".
בין האירועים: הרצאות ופאנלים שישודרו בשידור חי עם אפשרות להפנות שאלות למרצים, משחקי תפקידים ובמפגשים קהילתיים, יריד הדוכנים המפורסם של אייקון, שעבר גם הוא לפורמט וירטואלי, צ'אט מבקרים ועוד. למידע נוסף ולהזמנת כרטיסים מראש www.icon.org.il.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי של חיפה

השנה, בעקבות משבר הקורונה, יתקיים הפסטיבל במתכונת מקוונת בלבד. חוויית הצפייה תועבר מהאולמות בהר הכרמל אל המסכים הביתיים וניתן לצפות על גבי מסכי המחשב, הטלוויזיה או הנייד. התוכנית האמנותית של הפסטיבל השנה כוללת כ-60 סרטים חדשים מהארץ והעולם. לצד אלו תתקיים מחווה לסרטי המאסטר הצרפתי אריק רוהמר, בעותקים דיגיטליים חדשים. לפרטים אודות הסרטים ומועדי ההקרנה לחצו כאן.