מצוקה של נשים רבות בימי הקורונה, החזירה את האמנית היוצרת, מורן אסרף מרמת גן שנים אחורה לילדות שלה בדימונה, שם חוותה תחושות של מחסור וראתה לנגד עיניה דיכוי של נשים ואלימות כלפיהן. היא יצרה את הפרויקט "קורונה בחלל", בו היא מציגה באופן סרקסטי צילומים של עצמה בשמלות נשים ומסכות לפנים שעשויות מסקוצ'ים לשטיפת כלים.

מורן אסרף, מתוך הפרויקטמורן אסרף, מתוך הפרויקט
מורן אסרף, מתוך הפרויקט
(צילום: בן קלין)

מורן אסרף, מתוך הפרויקטמורן אסרף, מתוך הפרויקט
מורן אסרף, מתוך הפרויקט
(צילום: בן קלין)
ולמרות שבצילומים פיה מכוסה, יש לה הרבה מה לומר: "יש משהו בתקופה הזאת של הקורונה שהחזיר נשים אחורה למצב שאין להן יותר את המרחב שלהן. הן נמצאות בבתים עם הילדים. אין להן יותר את העצמאות של לקום בבוקר ולעבוד, להתפרנס ולהרגיש משמעותית. כבר אין קוסמטיקאיות ואת מוצאת את עצמך בבית עם הגבות, עם השפם והפיג'מה. יש המון תסכול על המקום הזה. גם אני מצאתי את עצמי עושה כל יום את פעולות הקרצוף, במיוחד לפני פסח. אז לקחתי את הסקוץ' שכל כך מזוהה מבחינתי עם דיכוי של נשים, והענקתי לו חיים חדשים, נתתי לו משמעויות אחרות לגמרי - להתלבש איתו, להרגיש איתו נוצצת, זוהרת ומלכותית. לי אישית יש היום זוגיות בריאה וטובה. יצרתי לעצמי את החירות שאותה ילדה קטנה מדימונה ביקשה לעצמה".

מורן אסרף, מתוך הפרויקטמורן אסרף, מתוך הפרויקט
מורן אסרף, מתוך הפרויקט
(צילום: בן קלין)


מורן אסרף, מתוך הפרויקטמורן אסרף, מתוך הפרויקט
מורן אסרף, מתוך הפרויקט
(צילום: בן קלין)