לקראת החתונה של אחותה הקטנה, החליטה שירן להשקיע בשמלה מיוחדת והגיעה אל מעצבת מוכרת. אחרי מדידות והתלבטויות נבחרה השמלה, וכדי שהלוק יהיה מושלם, המעצבת המליצה על חזייה מתאימה וציידה את שירן בתמונה, איתה הגיעה האחות הנרגשת לרשת המתמחה בהלבשה תחתונה.

2 צפייה בגלריה
מומלץ להגיע עם השמלה ולמדוד את החזייה בחנות
מומלץ להגיע עם השמלה ולמדוד את החזייה בחנות
מומלץ להגיע עם השמלה ולמדוד את החזייה בחנות
( צילום: shutterstock)

המוכרת הציעה חזייה שתאמה לתמונה, ולמרות מחירה הגבוה, שירן קנתה אותה, כי בכל זאת, חתונה של אחות יש רק פעם בחיים. אלא שכשהגיעה הביתה ומדדה את השמלה, הסתבר שהחזייה היפה אכן יפה, אבל ממש לא מתאימה.
שירן שבה לחנות וביקשה להחזיר את החזייה, אבל המוכרת טענה שמדובר במוצר שלא ניתן להחזירו. שירן נשבעה שרק מדדה אותה לדקה, אבל את המוכרת זה כלל וכלל לא שכנע. מאחר ומדובר בחזייה יקרה, שלא היה לה בה כל צורך, היא מרגישה מאוכזבת ומרומה.
מה עושים?
לדברי עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות, "תקנות הגנת הצרכן אכן מחריגות בקנייה בחנות הלבשה תחתונה מרשימת המוצרים הניתנים להחזרה. במידה והייתה הטעיה של המוכרת יכלה שירן להחזיר את המוצר, אך מאחר ושירן הגיעה עם תמונה ולא עם מספר הדגם עצמו, יהיה קשה להוכיח הטעיה.
מומלץ במקרים כאלה להגיע עם השמלה לחנות ולמדוד שם, ולהקפיד על דגם ולא על תמונה. עם כל הצער על עוגמת הנפש, במקרה הזה החוק אינו עומד לזכותה של שירן".

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
חופשה באילת
חופשה באילת
שנה קשה לנופשים ולבעלי המלונות
(צילום: pixabay)

המלון, החופשה והשובר האבוד


ליום הולדתה בספטמבר שעבר, קיבלה אורפז מתנה: שובר לרשת מלונות. בגלל המלחמה והעובדה שמרבית מלונות הרשת אוכלסו בידי מפונים, או שהיו באזורים אליהם חששה להגיע, היא לא ממשה את השובר.
לאחרונה התקשרה להנהלת הרשת וביקשה, לפני תום שנת המימוש, לבטל את ההזמנה ולקבל כסף במקומה, אבל בחברה סירבו. האם
מה עושים?
עו"ד יעקובסון: "יש לקרוא תמיד בעיון את תנאי השובר, ואת האותיות הקטנות, אבל ככלל נראה שאין לאורפז עילה חוקית לביטול ולהשבת הכסף.
השנה האחרונה הייתה קשה הן לנופשים והן לבעלי המלונות והצימרים, וסביר להניח שיסכימו להאריך את השובר במספר חודשים על מנת לאפשר מימוש החופשה המיוחלת בתאריך אחר".