בשנת 2014, על שפת הים בקיבוץ נחשולים, נפגשו עודד רוזנברג, כיום מנכ"ל אפולו פאוור, וערן מימון סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה והחליטו לפתח רעיון חדשני - צבע סולארי שכאשר מתיזים אותו על משטחים קיימים, הוא מתייבש והופך ליצרן אנרגיה.
עוד באותה שנה החברה החלה לעבוד וגייסה מימון ראשוני לפעילותה. בשלב יחסית מוקדם הבינו, שיישום צבע סולארי ידרוש גם פריסת רשת אלקטרודות להולכת החשמל ולכן עדיף לייצר יריעה סולארית שכוללת כבר את החומר הפעיל בתוכה ולפרוס אותה בשטח.
2 צפייה בגלריה
יריעה סולארית. יח"צ
יריעה סולארית. יח"צ
יריעה סולארית. יח"צ
החומר הפעיל ביריעה הסולארית של אפולו, ההופך את האור לזרם חשמלי, עמיד ואינו דורש הגנות של שכבות זכוכית כבדות כמו בפנלים מסורתיים.
"במהלך התואר השני שלי בהנדסת מכונות, עבדתי בתחום הסולאר תרמי, וחשבתי שחייבת להיות דרך להפסיק את השימוש בשטחים פתוחים לטובת סולאר. יש בעולם מספיק משטחים קיימים לייצור כל האנרגיה הסולארית שאנחנו צריכים מבלי להרוס את הסביבה" אמר ערן.
התעשיה הסולארית מורכבת היום מרוב מוחלט של פנלים קשיחים, שהוזלו מאוד בשנים האחרונות. מספר מצומצם של חברות מציעות היום יריעות סולאריות גמישות, אך לא מצליחות לחדור לשוק בגלל מגבלות הטכנולוגיה שלהן, אשר משפיעות על איכות המוצר ומחירו.
"לאחרונה סיימנו לפתח יריעות סולאריות המגיעות ליעילות ממוצעת של כ- 13.7% בתנאי בדיקה סטנדרטים אשר מהוות להבנתנו את היריעות הסולאריות הגמישות מהמובילות בעולם, בהתחשב בהיבטי יעילות, עמידות ועלויות. קשה לדמיין את גודל הפוטנציאל של המוצר. היריעות שפיתחנו מתאימות לציפוי כל משטח שקיים תחת השמש" אמר עודד.
2 צפייה בגלריה
רנו ZOE חשמלית עם פנאל של אפולו פאוור קר. יח"צ
רנו ZOE חשמלית עם פנאל של אפולו פאוור קר. יח"צ
רנו ZOE חשמלית עם פנאל של אפולו פאוור קר. יח"צ
אפולו פאוור השלימה את פיתוח היריעות וחתמה בחודשים האחרונים על שיתופי פעולה לבחינת התכנות של יישום היריעה הסולארית על גגות רכבים עם נציגה רשמית של מעבדות החדשנות מבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי, ולאחרונה הודיעה על הצלחת הניסוי הראשוני שבוצע עימה, וכן כפתרון סולארי צף עם חברת Ciel&Terre המובילה את תחום הסולאר הצף, במסגרתו, בכפוף בין היתר לסיום מוצלח של פיילוטים וחתימה על הסכם מחייב, תשמש חברת Ciel&Terre מפיץ בלעדי לאפליקציה הצפה של היריעות הסולאריות בהיקף של 2 גיגה וואט במשך חמש שנים.
"החברה ממשיכה לקבל פניות ולעבוד מול לקוחות אסטרטגיים נוספים. אנו ממוקדים בתקופה זו בהתאמת אפליקציות המבוססות על היריעה הסולארית לצרכי לקוחות שונים שפנו אלינו, מתעשיית הרכב, מהתעשייה הצבאית ומתאגידים בתחום התחבורה הימית והיבשתית ועוד". אמר עודד.
"אנו שואפים לייצר את היריעה הסולארית בהיקפים גדולים ולהגביר את השימוש באנרגיה סולארית גם במקומות בהם עד היום ניתן היה רק לדמיין".