2 צפייה בגלריה
צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
למרות הבטחות משרד התחבורה להקל על המצב, נרשמים שוב תורי ענק של מאות אנשים שמחכים לקבלת שירות בסניף משרד הרישוי בקניון סירקין.
"הגעתי בשעה 12:00, קיבלתי מספר 467 כשמספר 290 נכנס לקבל שירות", מספר אבינועם בגיזדה, תושב העיר שהגיע למשרד הרישוי ביום שני השבוע. "עשו רעש בטלויזיה אבל בפועל לא נעשה דבר. יש כאן אנשים עם משפחות, אנשים שצריכים להגיע למקומות נוספים, ונאלצים לבלות כאן יום שלם".
לטענתו, החל מהשעה 11:00 היו שלוש עמדות פעילות מתוך שש. בשעות הצהריים עזבו הפקידות, כאשר מהשעה 15:15 החלה לקבל את הקהל בלית ברירה מנהלת הסניף. "פשוט לא ייאמן מה שצריך לעבור כאן, אם אנשים לא היו מתייאשים ועוזבים את המקום הייתי יוצא מכאן ב6 בערב", כך אומר בגיזדה שלבסוף יצא בשעה 16:00. חשוב לציין ששעת סגירת הסניף אמורה להיות 13:00.
יצאנו למחרת, יום ג' השבוע, לבדוק האם מה שמתאר בגיזדה היה מקרה חריג או שמדובר באירוע שחוזר על עצמו. אמנם מרבית העמדות היו מאויישות, אך גם אנחנו נתקלנו בלא מעט אנשים שנאלצו להמתין שעות בתור עד לקבלת שירות. "אני כבר מעל שעתיים כאן, זה פשוט לא יאמן", כועס שמוליק, תושב שוהם שהגיע לסניף המדובר מאחר והוא הקרוב ביותר אליו שמקבל קהל. "הכסף מגיע למשרד הרישוי אך הוא לא פועל כדי לייעל את השירות עבור מי שמגיע לסניף. בכל פעם צריך להמתין כאן שעות על גבי שעות".
2 צפייה בגלריה
צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
גם דודי חלילי, תושב פתח תקוה, הביע את תסכולו נוכח ההמתנה הארוכה בתור: "בינתיים אני ממתין 'רק' 40 דקות, אבל לפי המספר יש לי עוד הרבה זמן פה. אם הייתי יודע שזה יהיה ככה הייתי נוסע אפילו עד לסניף באריאל שהבנתי שהוא פחות עמוס".
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר בתגובה: "סניף משרד הרישוי בסירקין עובד כיום בתפוקה מלאה ומספק שירות לכל אחד מהפונים עד לאחרון הלקוחות. עובדי משרד הרישוי תוגברו וכיום הסניף מונה שישה עובדים שעושים הכל כדי לספק לציבור הפונים שירות מהיר ויעיל.
"משרד התחבורה מאפשר כיום לבצע את רוב פעולות הרישוי במגוון של אפשרויות ללא כל צורך להגיע למשרד הרישוי. כך למשל ניתן לקבל את כל שירותי הרישוי באינטרנט, בעמדות האוטומטיות (רשיומט) הפזורות בכל רחבי הארץ, במוקד הטלפוני ובסניפי דואר ישראל.
"מי שנאלץ להגיע למשרדי הרישוי יכול להזמין תור בטלפון ולקבל שירות בתוך מספר דקות. לצערנו, רוב הפונים למשרדי הרישוי מגיעים אישית לסניפי משרד הרישוי במקום לקבל שירות מהיר ויעיל בכל אחד מערוצים אלה ובכך גורמים לעומסים מיותרים במשרדי הרישוי.
"יצויין כי בחודשים האחרונים הצטמצם זמן ההמתנה לקבלת שירות במשרדי הרישוי באופן משמעותי והוא צפוי להמשיך ולהצטמצם עם מעבר של הציבור לחלופות המהירות שמשרד התחבורה מעמיד לרשותם".