מסיימי הקורס שהתקיים באמדוקס ברעננה נראו נרגשים ומלאי ציפיות. מרביתם התנסו באכזבות בשוק העבודה, והמיזם החדש, שנתן להם כלים וביטחון, פתח להם דלת אל התחלה מקצועית חדשה.
4 צפייה בגלריה
סוף המחזור השני
סוף המחזור השני
סוף המחזור השני
(צילום: winwork)
"אנשים עם מוגבלות סובלים מאפליה בשוק התעסוקה והגיע הזמן לשנות את המציאות הזו", אומר מנחם יעקובוביץ' מראשון לציון, בעל מוגבלות, ממייסדי winwork, מיזם חברתי-עסקי ראשון מסוגו בישראל, שמעניק אופק תעסוקתי וסיכוי שווה להצלחה גם לאנשים עם מוגבלות.
קראו גם:
ארבעה יזמים נטלו את המושכות להקמת המיזם - כולם אנשי עסקים שמתמודדים בעצמם עם מוגבלות: יעקובוביץ', שהוביל את הרעיון, יובל חדד מרמת גן, עירן ג'רפי ממושב נווה מבטח הסמוך לגדרה, וגולן לקס מחדרה.
"את המיזם הקמנו במטרה לחולל מהפכה בתחום התעסוקה עבור אנשים עם מוגבלויות", אומר יעקובוביץ'. "עשינו את זה לאחר שחווינו על בשרנו את הקושי שעובר אדם עם מוגבלות המעוניין למצוא מקום עבודה ראוי. אנחנו מסרבים להיות תלויים בתקנים וברצונם הטוב של מעסיקים".
4 צפייה בגלריה
כ-75 אחוז ממסיימי התכנית הקימו עסק
כ-75 אחוז ממסיימי התכנית הקימו עסק
כ-75 אחוז ממסיימי התכנית הקימו עסק
(צילום: shutterstock)
לפי סקרים שנערכו בישראל בתקופה האחרונה, 67 אחוז מהציבור לא מאמינים שאדם עם מוגבלות יכול לנהל עסק.
80 אחוז מהעסקים בישראל לא מעסיקים אנשים עם מוגבלות.
36 אחוז מהמעסיקים מתנגדים להעסקת עובדים עם מוגבלות.
75 אחוז מההורים לילדים עם מוגבלות נפגעים בתחום הקריירה ורמת ההכנסה.
הכשרה אינטנסיבית
המיזם של winwork מכשיר אנשים המתמודדים עם מוגבלות לבסס עצמאות וביטחון כלכלי תוך מימוש היכולות העסקיות המקצועיות שלהם.
במסגרת המיזם, רוכשים היזמים החדשים את הידע והכלים הדרושים להקמת עסק. ההכשרה האינטנסיבית כוללת תכניות לימוד עם מרצים מעולמות התוכן העסקיים, הכלכליים והשיווקיים, לצד ליווי אישי של מנטורים עסקיים מהמובילים בארץ - כולם אנשי עסקים, המובילים את היזמים במסגרת ההכשרה עד לפיתוח העסק שלהם.
4 צפייה בגלריה
מנחם יעקובוביץ'. היתרון שיש לבעלי מוגבלות
מנחם יעקובוביץ'. היתרון שיש לבעלי מוגבלות
מנחם יעקובוביץ'. היתרון שיש לבעלי מוגבלות
(צילום: יונית קריב )
עד כה הוכשרו במסגרת המיזם כ-80 גברים ונשים עם מוגבלות, שהמיזם דחף אותם להקים את העסק שלהם, ולהפוך לעצמאים הנהנים מליווי מקצועי לכל אורך הדרך.
חיבורים והזדמנויות
כ-75 אחוז ממסיימי התכנית הקימו עסק, וכיום פעילים ברחבי הארץ עשרות עסקים מצליחים של בוגרי התכנית. את המיזמים החדשים שלהם ניתן למצוא גם ברשת.
כך, למשל, רון פישר, תושבת נווה ירק שבשרון, הקימה בתום הקורס את ׳רונל׳ה׳, מותג פרטי לעיצוב כלי קרמיקה. חני פיין מירושלים, הקימה עסק לסיורים קולינריים בעיר, בדגש על שוק מחנה יהודה.
ענת יכין מהוד השרון, שמתניידת בכיסא גלגלים, הקימה את ׳מחול שווה׳, המציע שיעורי מחול לאנשים עם ובלי מוגבלויות. שירן סולומונוב מנתניה היא היום בעלת סלון טיפוח ומספרה לכלבים. יונית קריב מאשדוד עוסקת בצילום ושגיא קלו מבאר שבע מעצב מוצרים במדפסת תלת מימד. בוגרת נוספת של התכנית הקימה אתר לשיקום כלכלי, אחרת יזמה אתר להזמנת הרצאות ומופעים של בוגרים אחרים ועוד.
בנוסף, התכנית מגבשת קהילה בה חברים עשרות בעלי עסקים שסיימו את תכנית ההכשרה, והיא המהווה מנוע ליצירת הזדמנויות עסקיות וחברתיות.
בימים אלה, פותח המיזם את שעריו ל-20 משתתפים חדשים, שיסיימו את המסלול בעוד חודשים ספורים וייצאו לדרך עצמאית משלהם.
4 צפייה בגלריה
בוגרי הקורס. יוצאים לעצמאות
בוגרי הקורס. יוצאים לעצמאות
בוגרי הקורס. יוצאים לעצמאות
(צילום: winwork)
"מאז שעלה הרעיון עברנו דרך", מספר מנחם יעקובוביץ', "הצלחנו לרתום את הביטוח הלאומי והיום הגענו לכמעט 100 גברים ונשים שעברו ועוברים את תהליך ההכשרה. אני נרגש לעמוד בראש מיזם שהופך חלומות למציאות".
התכנית ממומנת על ידי אגף השיקום של ביטוח לאומי, אשר אנשיו שותפים מלאים לדרך ולחזון של winwork.
המימון לתכנית, לזכאי הביטוח הלאומי, הוא מלא לתכנית כולה.
התכנית מתבצעת פרונטלית ובזום, והיא נגישה לכל סוגי המגבלות. במיזם מזמינים את הציבור הרחב, מכל חלקי הארץ, לקחת חלק בפעילות וליהנות מעתיד מקצועי רחב ומאפשר.
"בניגוד למה שאנשים נוהגים לחשוב, לאדם עם מוגבלות יש יתרון על פני אדם ללא מוגבלות", אומר יעקובוביץ', "מאחר והוא מתמודד 24/7 עם מוגבלותו והאתגרים שהיא מביאה איתה. אנחנו רואים שהיזמים שמסיימים את התכנית הם אנשים אמביציוזיים בצורה יוצאת דופן, חזקים ועקשנים, תכונות המהוות יתרון בעולם העסקי. לנגד עינינו משתתפי התכנית הופכים ליזמים ובעלי עסקים מצליחים ששולטים בקריירה שלהם, מבלי להיות תלויים באיש".
מעוניינים להצטרף למיזם? מוזמנים לפנות לאגף השיקום בביטוח הלאומי או לאתר winwork לקבלת מידע ופרטים.