השנה צופים שמכירות האונליין בבלאק פריידי יעלו בכ־33 אחוז בהשוואה לשנה שעברה ויגיעו ל־940 מיליארד דולר בעולם.
3 צפייה בגלריה
פנו לחברת האשראי או לבנק ודרשו פטור מתשלום דמי כרטיס
פנו לחברת האשראי או לבנק ודרשו פטור מתשלום דמי כרטיס
דמי משלוח הם לא גזרה משמיים, בעיקר באתרים של ויטמינים ובשמים
(צילום: shutterstock)
איך זה מתיישב עם ההאטה הכלכלית ומובטלי הקורונה? מתיישב: אין חו”ל ואין חופשות, כך שההכנסה הפנויה עוברת לקניות. אנשים מחפשים תחושת פיצוי על עוגמת הנפש והסגרים של ימי הקורונה, ואין כמו שופינג שווה להרגעת מצב הרוח.
בנוסף, יש כניסה של קהלים חדשים בני 65 ומעלה לאתרים המקוונים. ולקינוח: הקניונים עדיין סגורים, והאון ליין תופס את מקומם.
אז בתוך התלהבות הקניות נשאר רק לעשות קצת סדר, כדי לקנות יעיל וחכם ולנצל את יתרונות הבלאק פריידי בלי ליפול בפח.
איך עושים את זה?
מיומנות בעולם הקניות אונליין היא נרכשת. ואת זה אני אומרת כאחת שיודעת, כשופוהוליקית בעלת לילות לבנים רבים מול המחשב.
את הניסיון שלי בתחום התחלתי לצבור לפני שבע שנים, כשקניתי ברשת שמלת כלה במחיר מצחיק, ומאז לא הפסקתי לדוג מציאות. צברתי ידע ששווה זהב, במיוחד לאלה שקונים באינטרנט ואין להם מושג:
תמירו מטבע
באתרים רבים, אם מחליפים את השקל באירו או בפאונד המחיר יורד. באסוס, למשל, זה גם פותח אופציה למבצעים חדשים לרגל חגים שמעולם לא הכרתם, כי מי לא רוצה להתחדש בבגד לכבוד יריד הגמלים ההודי? אם אתם מסתבכים חפשו בטלגרם קבוצות שמראות באיזה מטבע המוצר מוצע במחיר המשתלם.
דלגו על דמי המשלוח
הם לא גזרה משמיים, בעיקר באתרים של ויטמינים ובשמים. אם תקפידו על חבילה קטנה ותעברו רף של סכום מסוים, תקבלו משלוח בחינם. באתר אייהרב לדוגמה, יש משלוח חינם לרוכשים ביותר מ־206 שקלים בחבילה שמשקלה עד חמישה ק"ג. לפעמים זה דורש תמרון, לכן מומלץ להוסיף מוצרים מקטגוריית "מוזיל משלוח" או לסגור את פער המחיר עם מוצרים קלים כמו מדבקות או מוצרי כותנה.
3 צפייה בגלריה
שופינג ושלום בית
שופינג ושלום בית
קניות ברשת חוסכות כסף אבל לא תמיד חוסכות זמן. הן דורשות לעשות "שיעורי בית"
(צילום: shutterstock)
קראו גם:
תשיגו נקודות ששוות כסף
באתרים רבים אם תכתבו פידבק על הזמנה שביצעתם תקבלו תגמולים. אם אנשים מציינים שהפידבק היה מועיל (לטוב ולרע), הוא מעניק נקודות נוספות ששוות כסף. באתר שיין הסיני ניתן לצבור נקודות גם אם תסמנו צ'ק אין.
תכירו את המחירים
זאת שיטה ישנה ומוכרת אבל היא עדיין עובדת: מוכרים מעלים מחירים לקראת מבצעים גדולים וכך למעשה לא באמת מוזילים את המוצר. אז שלא יעבדו עליכם! הכינו סל מראש והשוו מחירים ביום המבצע
תשקיעו
קניות ברשת חוסכות כסף אבל לא תמיד חוסכות זמן. הן דורשות לעשות "שיעורי בית", לפחות ברכישה הראשונה. פייסבוק מלא בקבוצות שמסבירות כיצד "לפצח את השיטה", ומחקר קצר ישתלם כשתזמינו מוצר אהוב בעשרות אחוזי הנחה".
לקנות רק מה שצריך
"בחודש נובמבר כולנו נתונים למתקפת נוטיפיקציות ומודעות פופ-אפ", אומרת רעות תורג'מן, פאשניסטה שמאמינה בצרכנות נבונה. "כמי שחיה בסרט הזה במשך שנים, וקנתה הכל עכשיו ומיד, ואז נגמלה ונגאלה, פיתחתי כמה שיטות שעוזרות לי לעמוד בפיתוי ולשלוט במה שאני קונה":
3 צפייה בגלריה
תשליך בחיים ובארון
תשליך בחיים ובארון
אל תמהרו לקנות פריט חדש לפני שווידאתם מה בדיוק חסר
(צילום: shutterstock)
מוחקים. הצעד הפשוט והישים ביותר הוא להסיר: לחיצה קלה על "הסרת מודעה" תגדע את הגירוי המתמשך.
בודקים. אם בכל זאת החלטתם לקנות, זכרו את "חוק השלוש": פריט לא עומד בפני עצמו. לכן, כבר במעמד הרכישה בחנו אם הוא משתלב עם שלושה פריטים נוספים (לפחות!) בארון. אם התשובה שלילית, סביר להניח שהוא יילבש פעם אחת ויעלה אבק.
ממיינים. לא קונים לפני שיודעים מה בדיוק יש בארון. עכשיו זה הזמן לסידור מדפי חורף־קיץ, כדי לדעת מה מציע לנו הארון שלנו. אל תמהרו לקנות פריט חדש לפני שווידאתם מה בדיוק חסר. המלצתי: להוציא עוד היום את כל בגדי החורף. ברוב המקרים תמצאו שם אוצרות ששכחתם מקיומם.
מתעלמים. אל תתנו למילה "סייל" לסחרר אתכם. קודם היה פרי־סייל, עכשיו יש סייל, תכף יגיע אפטר סייל ומיד אחריו הביג סייל, ואין לזה סוף. קונים מה שצריכים, לא מה שבסייל.