בשורה משמחת לחובבי הקולינריה בפתח תקוה: לצד לא מעט בתי עסק שסוגרים את שעריהם בשל המשבר הכלכלי שהביא איתו נגיף הקורונה, נפתחו בשבוע האחרון שני מקומות חדשים: "עראיס מחניודה" ופיצה בר "רגאצי". שני המקומות נפתחו בקריית מטלון והמגיעים אליהם יוכלו ליהנות מתפריטים ייחודיים.
2 צפייה בגלריה
עראיס מחנה יהודה
עראיס מחנה יהודה
עראיס מחנה יהודה
(צילום: Sharon Revivo Photography)
אם השם 'עראיס מחניודה' מזכיר לכם את השוק המפורסם בבירה, הרי שלא טעיתם. הסניף הראשון של הרשת שמתמחה במנת הבשר הטחון בתוך פיתה צלויה, נפתח בשוק מחנה יהודה לפני כשנתיים וחצי. מאז נחל הצלחה גדולה ולאחר סניף נוסף שנפתח בתל אביב, הגיע תורה של העיר פתח תקוה ליהנות מהמנה המשובחת בסניף שנפתח במתחם "שופ טיים" ברחוב תוצרת הארץ.
"אנחנו העסק היחיד במדינה שמוכר רק עראיס", אומר אריאל אסקיו, אחד מהבעלים. "אין אצלנו סלטים, מנות אחרות, עוף, או תוספות. לא תמצא שום דבר חוץ מעראיס. לפני שנתיים וחצי פתחנו את הסניף בירושלים, המצאנו מוצר, הוצאנו תפריט ולא שינינו שום דבר. הבאנו מוצר מנצח, ואנחנו ממשיכים לרכב עליו ולא משנים כלום. הרבה מסעדנים לא האמינו ואמרו שקפצנו למים גדולים אבל אנחנו כל כך מאמינים במוצר שערב לחיך הישראלי , כל כך פשוט, והוא שוק. אנחנו בעצם מביאים את החוויה הירושלמית לכל אזור בישראל. גם מי שיגיע לסניף בפתח תקוה,יהיו רגעים שירגיש כאילו הוא בשוק מחנה יהודה, עם המוזיקה, הצ'ייסרים של הערק, החבר'ה שעובדים פה, המיתוג, המנות והטעמים".
אתם בעצם פותחים עסק, בזמן שאחרים סוגרים כי נקלעו למשבר כלכלי. אתם לא חושבים שלקחתם הימור גדול מדי? לא חוששים מגל שני של הקורונה?
"התחלנו להקים את העסק בינואר ובסוף מרץ הוא כבר היה מוכן. לקח לנו חודשיים-שלושה כדי שיירד הלחץ ובינתיים איפשרו לנו לפתוח. ברור שיש חשש אבל אף אחד מאיתנו לא נביא. אנחנו אנשים מאמינים. לא יודעים מה יקרה אם ייסגר, נתמודד עם המצב. יש לנו בעלי בית מדהימים שבאים לקראתנו ועוזרים לכל בעלי העסקים במתחם כדי לעבור את התקופה".
גלעד קידר, שותפו של אסקיו, מוסיף: "ברגע שאתה מאמין במוצר שלך, כשאתה מוכר אוכל שהוא אוכל טוב. והלקוח מקבל תמורה הכי טובה לכסף שלו, אין סיבה שאנשים לא יבואו לאכול וכמובן הכל באהבה. אריאל שף במקצועו, פיתח את המוצר, ראינו כי טוב ושאנשים מכל הארץ מגיעים לאכול".
מדוע דווקא בפתח תקוה?
קידר: "ראינו את התנופה של הבניה, ואת האוכלוסיה שמתאימה למוצר. התושבים בפתח תקוה ובאזור די דומים לאלו שבירושלים. רחוב תוצרת הארץ וכל האזור חזקים מאוד. מי שמבין דבר או שניים יודע שפה זה ה-מקום. יש פה הרבה אנשים מהאזור ויש פה הרבה אנשים שעובדים במשרדים באזור. כאלו שמגיעים מחוץ לפתח תקוה ונחשפים לעיר".
הסניף שנפתח במתחם "שופ טיים" ברחוב תוצרת הארץ מכיל כרגע 60 מקומות ישיבה (בתוך ומחוץ למסעדה) כשבעתיד הקרוב הוא יורחב ל-80 מקומות. הוא מאופיין בעיצוב תעשייתי מודרני . אריאל אסקיו מציין כי "אנו משתמשים בבטון חשוף, נחושת ,בעץ טבעי, צמחייה, ויש פה אלמנטים שמסמלים כח באיסלם,כמו הצבע הירוק, וחמסות. האדריכל של הרשת, אבי עדי עשה עבודה מעולה".
"אנחנו מתרגשים מאוד ושמחים שהגענו לעיר הזאת. כמעט חצי שנה עברה עד שמצאנו מקום שעונה על כל הסטנדרטים שלנו. אנחנו בטוחים בעצמנו, מוכרים אוכל טוב, אווירה כיפית, שוקית ומחכים לקהל".
שעות פתיחה
המקום כשר למהדרין ופתוח בכל יום מהשעה 11:00.
יום ו'- 09:00-14:00, יום שבת- סגור.
2 צפייה בגלריה
פיצה בר "רגאצי"
פיצה בר "רגאצי"
פיצה בר "רגאצי"
(צילום: באדיבות סתיו קרוק)
"רגאצי" - פיצה בר
לא הרחק מ"עראיס-מחניודה", נפתח ברחוב שחם 32 פיצה בר בשם "רגאצי". מדובר במקום המשלב מגוון פיצות מיוחדות לצד תפריטי אלכוהול עשירים בקוקטיילים כשהמבלים יוכלו ליהנות מהשילוב המוצלח של השניים.
עד כמה ייחודיות הפיצות? סתיו קרוק, בעלי המקום וה"ג'קי או" הסמוך, מספר כי אחת הפיצות האהובות במקום נקראת "פיצה תפוח אדמה מדורה". "מדובר בפיצה עם תפוח אדמה, שמנת חמוצה, בצל ירוק, מיץ לימון פלפל, מלח גס, ומוצרלה, פיצה מאוד לא שגרתית. אנשים אומרים עליה שזו אחת הפיצות ההזויות שאכלו אבל גם בין הטעימות ביותר שטעמו בחייהם".
מה מאפיין את הפיצות שלכם?
"הפיצה שלנו עשויה מבצק שהותפח 72 שעות מקמחים איטלקיים, עגבניות איטלקיות, גבינות ממחלבת בוטיק בשם 'עברי' והיא נאפת בטאבון אבן איטלקי שעובד על 450 מעלות צלזיוס. המוצר שלנו למעשה סוג של פיצה פרימיום".
"אנחנו שואבים השראה מהמטבח האיטלקי אבל משלבים בו אלמנטים שלנו, ישראלים ושלנו כצוות שיודעים להביא את החדשנות שלנו. אנחנו נמצאים בביזנס המון זמן ואנחנו מנסים תמיד לחדש, להשתפר ולהתייעל וגם עכשיו שמנו דגש על חדשנות. אנחנו מביאים משהו חדש לפתח תקוה. פיצה בסגנון נפוליטני זה משהו שלא היה בעיר לפני שהגענו, ויסלחו לי יתר הפיצריות. מדובר בפיצה בסגנון שונה".
קרוק מציין כי "אנחנו מכירים את האזור כבר 6 שנים. מאוד אוהבים אותו ומאמינים בו. מעבר לכך שזה ממש צמוד ל'ג'קי או' אז אני חושב שזה משהו שנכון לעשות שאם אתה מאמין באוכלוסיה, בעסק, ובצוות אז למה לא לפתוח עסק נוסף מעבר לקיר? גם ככה אני שם כל היום .זה היה די מתבקש שנתרחב לעוד עסקים בתחום".
מה נוכל למצוא בתפריט שלכם?
"התפריט כולל סלטים, פיצות קלאסיות, פיצות מיוחדות כפי שציינתי, מנות פתיחה שונות וכן קינוחים מיוחדים שיכללו בקרוב גם פיצה כנאפה. לצד תפריט האוכל יש לנו גם תפריט אלכוהול עשיר עם קוקטיילים מיוחדים. הכנסנו בתפריטים דברים לא סטנדרטים, כאלו שלא רואים במקומות אחרים".
מה גורם לאדם לפתוח עסק נוסף בזמן שאחרים סוגרים?
"התחלנו לעבוד עליו כבר לפני שנה, לפני פרוץ המשבר. היינו עמוק בתהליך, והאמנו ביכולת ההתאוששות של המדינה. מדובר במדינה ידועת מלחמות, פיגועים לא עלינו, אסונות, רגעי משבר ועדיים רואים שהישראלי מסוגלים להתאושש גם מדברים קשים. אנחנו נותנים אמון במדינה, באוכלוסיה ובקהל שלנו.
"החשש קיים תמיד, אשקר אם אומר שלא. אני מקווה שלא יהיה סגר נוסף כי לפי דעתי זה גורם למגיפה כלכלית גדולה ולהשלכות חמורות מזו של המגיפה עצמה. כרגע אפשר להגיע למקום, ליהנות ולהעביר בו ערב שלם".
שעות פתיחה:
א'-ה': 18:00-01:00
שישי-שבת: 19:00-01:00