אתמול העברתי הרצאה מול קבוצת גימלאים מהצפון שבאה לכמה ימי נופש במרכז. ההרצאה שעוסקת בזוגיות, מיניות ואינטימיות היא המקום לשמוע דברים שאנחנו נמנעים מלדבר עליהם.
אולי הבושה, התפיסה שזה לא מתאים, ההרגשה שזה כבר לא חלק מהעולם של המבוגרים - כל אלה עושים עוול עצום לשכבת אוכלוסיה שלמה שעוד חיה ונושמת זוגיות, מיניות ואינטימיות.
מחקרים מראים שעולם המיניות נתפס כעולם של הדור הצעיר. אנשים מבוגרים שמתעסקים במיניות נתפסים כ״סוטים״ או ״חולי מין״. כחברה שדוגלת בנס הנעורים, עסוקה בלהצעיר עצמה בכל דרך אפשרית ומקדשת את הפנים החלקות אנחנו מדירים קבוצת אוכלוסיה שהיא הרוב, אבל לא נספרת.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
כשאני פוגשת קבוצות של גימלאים בהרצאות אני נפתחת לעולם מרתק של יצרים ואהבה וחשקים ופנטזיות. זה חושף אותי לחיים שלהם שהם עדיין מלאים ועשירים וקצת צר לי שלא כולם חשופים לגילוי הנפלא הזה. בגיל המבוגר עולם הזוגיות רחב באופציות רבות - אלמנים ואלמנות, נשואים ראשונים או שניים וגם שלישיים, יציאה מהארון בגיל מבוגר וגם חיים ללא גבולות. ממש כמו אצל הצעירים, לא?!
מחקרים מראים שמיניות ואינטימיות מאריכות את חיי האדם וכל חיבור שגורם לך להיות מאושר ונותן משמעות לחייך - בהכרח גם מאריך אותם.
בסוף ההרצאה פנתה אלי אשה קטנה, עדינה ויפה שביקשה לספר לי כי התאלמנה לפני שנה ומאז איננה מצליחה להרים את עצמה. היא התלבטה אם לבוא בכלל להרצאה בגלל הנושא שאצלה עדיין מאוד רגיש וטרי, אך אמרה כי שמחה שבאה. היא הבינה שאפשר לראות הכל בעוד דרך, בעוד צורה.
כשמצפים ממנה לצאת ולהכיר - זה לא בהכרח הזוגיות שמוטמעת לנו בראש. זו יכולה להיות גם חברות קרובה, אינטימיות ללא מיניות, מיניות ללא אינטימיות - בשונה ממתמטיקה, למזלנו, אין נוסחה אחת שתביא את כולנו אל אותו הפיתרון.
קחו נשימה, בידקו את הזוגיות שנחוצה לכם, דברו אותה עם בן או בת הזוג,עם חברה או חבר ואפילו לבד עם עצמכם- דברו את הצרכים שלכם. רשמו אותם, תאמינו בהם, תבדקו איך אתם מישמים אותם - ולכו להביא את הזוגיות שאתם רוצים בה בחייכם.
אתם הרי למודי ניסיון חיים - רק אתם יודעים מה הטוב ביותר עבורכם.
יעל חביב - מפגשים ברומו של גיל. הרצאות, סדנאות, ייעוץ זוגי ואישי. ניתן ליצור קשרבמייל, בפייסבוק או בטלפון 050-6803313