בשנתיים האחרונות הקורונה טלטלה את שוק העבודה מכל כיוון:
3 צפייה בגלריה
שפת הגוף בזום
שפת הגוף בזום
שפת הגוף בזום
(צילום: shutterstock)
מפוטרים ומחול"תים מצאו את עצמם מחפשים ג'וב חדש ונדרשו ללמידה של מיומנויות חדשות ; אנשי מכירות שהיו "חיות שטח" הבינו שהמצב מחייב סגירת עסקאות גם דרך הזום ; וגם מנהלים רבים נדרשו להתמודד עם אתגרים לא מוכרים, כמו ניהול שיחות משוב, ישיבות צוות והנעת עובדים שהפכו לקוביות קטנות על המחשב.
בכל פגישה וירטואלית, ולא משנה אם אתם בראיון עבודה, בדייט רומנטי או בפגישה עסקית שגרתית, אתם מוכרחים להיות מודעים לשפת הגוף שלכם! היא זו שמספרת את הסיפור האמיתי. היא זו שמעבירה את המסר לתת-המודע של מי שצופה בכם.
קראו גם:
הדבר הכי משמעותי שנמצא במרכז תשומת הלב בשיחות הווירטואליות הוא: הפנים של בן-השיח. ממש מולכם.
למרות שמדובר בעולם ומלואו של ניואנסים, ניתן לרכוש מיומנות בסיסית שתאפשר לכם להבין מה מספרות הפנים בתוך המסגרת.
זה ישפר את היכולת שלכם לבטא ולהתבטא – כשאתם עומדים ל"מבחן", ומצד שני, יאפשר לכם "לקרוא" את האנשים שנמצאים מולכם על המסך.
3 צפייה בגלריה
בפגישות שבהן חשוב לכם לקיים קשר של אמון ופתיחות, הסתרת הפה ממש מקלקלת
בפגישות שבהן חשוב לכם לקיים קשר של אמון ופתיחות, הסתרת הפה ממש מקלקלת
בפגישות שבהן חשוב לכם לקיים קשר של אמון ופתיחות, הסתרת הפה ממש מקלקלת
(צילום: shutterstock)
קריאת שפת הגוף רלוונטיות לכל לתקשורת בינאישית - פרונטלית ווירטואלית – לכן חשוב שתשימו לב לפרטים ותהיו מודעים למה שהפנים שלכם משדרות.
אבל רגע, לפני שנגיע לסימנים, אספר לכם על גלית (שם בדוי): היא הגיעה אליי אחרי שחוותה מספר כישלונות בראיונות עבודה והחליטה לברר למה זה קורה לה. ראיתי מולי אשה אינטליגנטית במיוחד, בעלת הישגים וכישורים רבים, אבל מיד כשהיא נכנסה הבנתי מה משבש ופוגם בהעברת המסרים שלה: היא נגעה בפנים ללא הרף. ממש בלי הפסקה. כאילו היא מבקשת להתחבא.
מחקרים מראים שאנחנו נוגעים בפנים בממוצע בין 16-23 פעמים בשעה. שפת הגוף שלנו מספרת סיפור כל הזמן, גם כשאיננו מודעים לכך. המשמעות היא שמי שיושב מולכם מקבל כ-20 רמזים בשעה על מה שבאמת עובר לכם בראש וברגש במהלך הפגישה.
חשוב להדגיש: איננו מקבלים החלטה על סמך רמז אחד או מחווה בודדת שזיהינו בשפת הגוף. ההתרשמות נובעת כמובן ממכלול של דברים.
יש שלושה סוגי נגיעה: גירוד, שמצביע על אי נוחות ; ליטוף, שמבקש תמיכה ועידוד ; והמנח הקבוע, שמצביע על התמקדות.
3 צפייה בגלריה
אסתי גרוסמן
אסתי גרוסמן
אסתי גרוסמן
(צילום: מעיין תשובה סטודיו לצילום )
אז למה כדאי לשים לב?
המצח: נגיעות באזור המצח, הרקות או בפדחת מראה שהאדם חושב, מסכים או לא מסכים למה שנאמר, מתלבט להחליט מה נכון.
הלחיים: נגיעות בלחיים יצביעו על כך שהמילים נגעו ברגש או שהאדם יגיב למה שנאמר או למצב שקרה בתגובה רגשית ולא רציונלית.
העיניים: נגיעות באזור העיניים יצביעו על כך שאולי לא נוח לאדם עם מה שהוא רואה.
האף: הנגיעות באף קצת מזכירות את פינוקיו ואת הקשר לשקר. האף הוא מקור טוב לאינטואיציה,תסמכו עליו ("מריחים" מה קורה פה). הנגיעות באף מרמזות שיתכן והדברים שנאמרים אינם אמת, או שיש רצון להסתרה.
הפה: אל תסתירו את הפה כשאתם מדברים. הצד השני יקלוט בתת-מודע שיתכן ויש לכם משהו להסתיר. גם נגיעות בבסיס האף גורמות להסתרת הפה. בפגישות שבהן חשוב לכם לקיים קשר של אמון ופתיחות, הסתרת הפה ממש מקלקלת.
הצוואר: נגיעות בבסיס הצוואר ומשחק עם הצווארון או עם השרשרת מרמזים לנו שהאדם שמולנו מחפש קצת אוויר לנשימה. הנחת כף היד על צידי הצוואר באה "להגן" אבולוציונית על העורק הראשי. זה משדר לתת מודע חשש, פחד וחוסר ביטחון בסיסי.
בשורה התחתונה: המעיטו במהלך הפגישות בנגיעות בפנים! בין אם מי שמולכם מיומן בקריאת שפת גוף או לא, הנגיעות הללו יספרו לתת מודע שלו דברים שאולי, בשלב זה, עדיין לא רציתם לחשוף.