לקראת סיומה של השנה, המשטרה מעלה הילוך במספרי המעצרים שלה על מנת לשפר את מדדי סוף השנה בגרף המעצרים. להיטות היתר הזאת מביאה את המשטרה שוב ושוב למעצרים מיותרים של אנשים ללא עבר פלילי, ובפרט של נשים כאלה שההחלטה לעצור אותן צריך להיות שקול יותר.
שוטרי נהריה של מחוז חוף במשטרה בפיקודו של פרץ עמר, הוזעקו לקטטת שכנים בעיר בה היו מעורבים לא פחות משישה אנשים. המשטרה עצרה בסופו של דבר את אחת השכנות, גברת ללא עבר פלילי, בת 59, אשר נדקרה בידה באמצעות מספריים על ידי השכן שלה, שגם השליך עליה כיריים. לטענת השכן השכנה השליכה עליו כיסא, אך בחקירתה היא הכחישה זאת.
חוקרי המשטרה לא קיבלו משום מה את גרסתה כי הותקפה, והחליטו לעצור את הגברת ולא את האדון, ואף הביאו אותה לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרה.
"עסקינן בתקיפה עם כיריים מגז אשר הוטחו בראשה של האישה אשר גם נחבלה בידה, ואין לה עבר פלילי", ציין שופט המעצרים בקריות שלמה מיכאל אדלמן, אשר שחרר את הגברת להירגע במעצר בית של מספר ימים אצל חברתה בעכו.

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום: לירן תמרי)
קראו עוד:
גם במשטרת מודיעין של מחוז המרכז בפיקודו של עמי אשד מיהרו לבצע מעצר של נערה מבלי להפעיל שום שיקול דעת. גם במקרה זה, בית המשפט ראה את מעצרה ואת הבקשה להאריך את מעצרה של נערה בת 19 ללא עבר פלילי, כמיותר, וזאת בלשון המעטה.
השוטרים שמיהרו להחזיק את הנערה הצעירה ביותר הזאת במעצר לילי ולהביא אותה למחרת בבוקר לבית המשפט, קרה בעקבות קטטה במסגרתה היא התעמתה עם אם ובתה גדולות גוף ממנה בהרבה. זאת בשעה שגם בית המשפט התרשם מהיותה של הנערה העצורה צנומה וקטנה.
אביה של הנערה הציג בפני בית המשפט סרטון של הקטטה אשר צולם על ידי עדי ראיה לקטטה, וההחלטה של שופטת המעצרים בראשון לציון זוהר דיבון סגל, הייתה קלה. "צפיתי בסרטון אשר הועבר על ידי אביה של העצורה, ועולה החשד כי היא הותקפה על ידי האם ובתה המתלוננות נגדה", ציינה השופטת את שראתה, "בנסיבות הללו, אין צורך להותירה במעצר".
שני מקרים אלה לדוגמה, מעידים אלף מונים מדוע אמון הציבור במשטרה שחוק עד עפר. יותר מכל, המקרים צריכים להדאיג את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בכל הנוגע לאצבע הקלה על הדק המעצרים המיותרים של המשטרה. במיוחד כשמדובר באנשים שהם אזרחים נורמטיביים וחסרי עבר פלילי, שאולי נקלעו לסיטואציה שגררה אותם למעוד באופן חד פעמי שכזה, אך לא מעידה כזאת שתצדיק את הטראומה בהיותם של אזרחים כאלה במעצר, ובפרט נשים.