תושבים מראש העין קוראים לשנות שמו של בית הספר החדש בשכונת פסגות אפק על שם שמעון פרס ז"ל. הסיבה: טענה שלפיה הוא היה מעורב בטיוח פרשת ילדי תימן החטופים.
מנגד, תושבים אחרים שבעי רצון מהעובדה שבית הספר נקרא על שם נשיא המדינה לשעבר.
”אני לא מבינה איך אפשרו שבראש העין יקראו בית ספר חינוכי על שמו של שמעון פרס“, אמרה תושבת העיר. ”אחרי כל מה שכולנו ראינו ושמענו, ייתכן שהוא ידע על המקרים הנוראים האלה ולא אפשר לאף אחד לפתוח את הפרשה".
אותה תושבת מוסיפה: "חברי המועצה שמו ללעג את כל תושבי העיר שמבכים את הפרשה הזו עד היום והחליטו להעניק כבוד למי שידע הרבה דברים ויכול היה להאיר על כל הפרשה ובחר לקחת את הסוד הזה עמו לקבר. כבודו של פרס מונח במקומו אבל בהחלט לא בתור שם של בית ספר חינוכי בראש העין“.
יודגש כי אין כל הוכחה לכך שפרס, שהלך לעולמו לפני פחות משנה, היה מעורב בדרך כזאת או אחרת בפרשת ילדי תימן. עם זאת, אי אפשר להתעלם מן העובדה שבראש העין יש שיח בנושא שבא לידי ביטוי גם ברשתות החברתיות.
”אני באמת לא רוצה להשמיץ בן אדם שעשה ופעל הרבה למדינה, אבל במקרה הכי טוב הוא ידע ושתק“, אמרה תושבת אחרת. ”לא חסרים אנשים אחרים במדינה אשר ראויים שיקראו על שמם בית ספר".
התושבים מדגישים כי לא מדובר בשנאה לאיש או בדעות פוליטיות. ”אין שום קשר בין דרישה לגילוי האמת לשנאה. יש פה רצון לצדק“.
מנגד, היו תושבים שאמרו כי דווקא ראוי לקרוא לבית הספר על שמו של פרס. ”הוא היה איש שתרם למדינה בכלל ולראש העין בפרט לא מעט“, אמר תושב העיר הוותיקה. ”שום דבר לא הוכח ומדובר בסתם שמועות זדוניות. אנחנו לא יכולים להיות השופטים והתליינים. לא יכול להיות שבגלל התנגדות של תושבים ישנו שמות של מוסדות ציבור או רחובות. השם נבחר באופן דמוקרטי על ידי תלמידי בית הספר וצריך להשאיר אותו כך“.
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "אנו מצרים על אמירות אלה. מדובר בשמועות ובטענות לא מבוססות שאין להן יסוד".
1 צפייה בגלריה
פינת הנצחה לשמעון פרס בבית הספר. צילום: עיריית ראש העין
פינת הנצחה לשמעון פרס בבית הספר. צילום: עיריית ראש העין
פינת הנצחה לשמעון פרס בבית הספר. צילום: עיריית ראש העין