העיר ראש העין ידועה כמי שיצאו ממנה לא מעט חברי כנסת לאורך השנים, כשעל המוכרים שבהם נמנים בני גנץ, יאיר גולן, מירי רגב ואיתן כבל. בכנסת שתיבחר בקרוב, ייתכן שיהיה תושב נוסף כאשר בימים האחרונים הכריז מחזיק תיק החינוך הממלכתי בעיר וחבר המועצה, עומר שכטר, כי יתמודד ברשימת סיעת מרצ.
1 צפייה בגלריה
עומר שכטר
עומר שכטר
עומר שכטר
(צילום: לואיז גרין)
שכטר (30), פעיל בסיעה כבר מגיל 13 כשהיה חבר בנוער מרצ. לפני 9 שנים הפך לחבר מועצה מטעם המפלגה בראש העין ובארבע השנים האחרונות מכהן כיו"ר שלה בעיר. כעת, לקראת הבחירות הארציות שייערכו ב-1 בנובמבר הוא החליט לרוץ לרשימת מרצ לכנסת ויתמודד בפריימריז של הסיעה ב-26 באוגוסט.
"אני חושב שבפוליטיקה הארצית בכלל ובמרצ בפרט, נדרש ריענון ודור חדש שיכנס למקום הזה", מסביר שכטר את הצעד שלו. "יש במרצ הרבה אנשים טובים עם קבלות ועשייה מוכחת אבל אני חושב שיש צורך בפנים חדשות שיכנסו למקומות האלו. אני לא מדבר על כניסה של עיתונאים או סלבס מבחוץ שחוץ מיוצאים מן הכלל, לרוב זה לא עובד ומתמוסס מהר, אלא דווקא על אנשים שמגיעים מתוך השטח, מתוך העשייה, מתוך המפלגה, ממקום שהלב שלהם נמצא שם ואני חושב שאני אחד מהם.
"אני חושב שמפלגות מייצרות לעצמן עמוד שדרה מנהיגותי שמורכב בדרך כלל מאנשים שמגיעים מתוך הפעילות של המפלגה ומתוך שדרת הפעילים שלה, בין אם זה ברמה המקומית ובין אם ברמה הארצית".
קראו גם:
לאיזה מקום ברשימה אתה מכוון?
"אני מכוון לעשירייה הראשונה, ומבחינתי זו תהיה הצלחה. אני יודע שזו ריצה ראשונה שלי ומן הסתם המשאבים שלי כאדם צעיר הם מוגבלים לעומת חברי כנסת מכהנים אבל אני חושב שמה שיש לי זה הרבה אנשים שמאמינים בי, רקורד של עשייה וכמעט 20 שנה של פעילות במפלגה מאז נוער מרצ עם הרבה קבלות".
כרגע לפי הסקרים לא בטוח שהסיעה תעבור את אחוז החסימה. ריאלי שתהיה חבר כנסת?
"אני מאוד מקווה שכן. מרצ צריכה להתחדש ולהגיע לקהלים חדשים. ככל שנדע לחדש את עצמנו אז לא נהיה בסיטואציה הזו. המחשבה של מפלגת בוטיק שמגיעה לקהל מצומצם היא מחשבה לא נכונה. בעבודה שלי בראש העין אני מנסה לגעת בכולם. אין דבר כזה שבא אליי מישהו דתי או חרדי ולא אעזור לו, אני עובד עם כולם. אני חושב שמרצ צריכה לאמץ גישה כזו שלא שמה גבולות אלא מושיטה יד ומנסה להתרחב מבלי לוותר על העקרונות שלה, לדעתי רוב הציבור הישראלי מסכים איתם".
אתה אומר שאתה משתף פעולה עם דתיים וחרדים אבל יש כאלו שלא יסכימו איתך ויזכירו לדוגמא את התנגדותך להקצאת השטח שנבחר לישיבת ההסדר, וכן לציון יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש בבתי הספר.
"יש קו דק שעובר בין שיתוף פעולה לבין ויתור על עקרונות וערכים. אני יודע לעבוד עם כולם ואני עושה את זה. אבל יש מקומות שאני לא מוכן לעשות ויתורים. אני חושב שבממשלה היה שיתוף פעולה בין מרצ לסיעות אחרות, וגם בקואליציה בעירייה אני נמצא עם אנשים מש"ס, יהדות התורה ומהבית היהודי ואני עובד איתם מצוין. יש דברים יפים שאנחנו עושים במשותף אבל יש מקומות שצריך לשים קווים אדומים ואני מאוד מאמין בזה . זה גם חלק מקווי היסוד במועצה- חיה ותן לחיות".
אתה היום בן 30, זה נחשב לגיל צעיר מאוד ביחס לשאר חברי הכנסת. זה לא יכול לפגוע בך?
"קודם כל יש היום חברי כנסת צעירים וגם ראשי ערים באזור הגילאים האלו. הטענה שאין חכם כבעל ניסיון היא כבר מזמן לא צריכה להיות הקו המנחה שסביבו בוחרים אנשים. אני אמנם צעיר אבל אני מגיע עם הרבה קבלות וכמעט 10 שנים של עשייה ציבורית. אני מגיע עם הרבה ניסיון גם ברמת המפלגה הארצית שם אני משמש כחבר הנהלה. כך שאני עם ניסיון וקבלות שלדעתי אין להרבה אנשים מבוגרים ממני".
איזו אג'נדה אתה רוצה לקדם?
"המטרה שלי בריצה הזו היא להמשיך את הדרך של אילן גלאון ז"ל. כלומר תפיסת עולם קודם כל חברתית, שרוצה לייצר חלוקה הוגנת של העושר הלאומי, ושואלת מי מקבל כמה ולמה ומי משלם כמה ולמה".
כל העדכונים - חדשות ראש העין